Citroen C5 Aircross SUV Hybrid jest pierwszym ogniwem elektrycznej ofensywy rozpoczętej przez markę Citroën, której celem jest stworzenie oferty elektrycznych wersji wszystkich modeli w gamie marki do 2025 roku.
Testowaliśmy: Można się w nim poczuć, jak w starej "cytrynie". Citroen C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 8EAT Shine
Rok 2020 będzie dla marki Citroen rokiem zapoczątkowującym rozszerzanie gamy modeli, która będzie stopniowo wzbogacana o wersje z napędem w 100% elektrycznym i napędem hybrydowym plug-in, stanowiącymi uzupełnienie odznaczających się wysokimi osiągami wersji spalinowych. Od hybrydowego C5 Aircross, wszystkie nowe modele marki będą miały swoją wersję zelektryfikowaną.
Citroen C5 Aircross SUV Hybrid to najmocniejszy wariant komfortowego Citroena. Auto zawdzięcza to zespołowi napędowemu złożonemu z silnika benzynowego 1.6 PureTech 180 KM i silnika elektrycznego 80 kW, współpracującemu z automatyczną skrzynią biegów e-EAT8, przekazującą moc na koła przednie. Łączna moc układu wynosi 225 KM oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki możliwości wyboru trybu Electric, Hybrid lub Sport SUV pojazd dostosowuje się do zmiennych warunków drogowych.
Polecamy: Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 130 KM Shine po liftingu
Przemieszczanie się na co dzień przy zerowej emisji CO2 w trybie w pełni elektrycznym, pozwala przejechać do 50 km (w cyklu WLTP) przy naładowanej maksymalnie baterii (akumulator trakcyjny, wysokonapięciowy Li-Ion 200 V 13,2 kWh). Auto korzystając wyłącznie z energii elektrycznej rozwija prędkość do 135 km/h. Pełne ładowanie akumulatora z gniazdka zajmuje niecałe 2 godziny przy użyciu domowej ładowarki typu wallbox 32 A z użyciem opcjonalnej ładowarki 7,4 kW. W przypadku ładowania z domowego gniazdka 8 A z użyciem ładowarki 3,7 kW czas ładowania wynosi 7 godzin. Ładowanie jest uproszczone i po wmięciu wtyczki do gniazdka może być zaprogramowane lub przesunięte w czasie, aby móc na przykład skorzystać z niższej taryfy.
Hybrydowa wersja C5 Aircross oferuje wyjątkowy poziom komfortu w kabinie i jeszcze skuteczniejsze wyciszenie dzięki akustycznym przednim klejonym szybom, zawieszeniu z Progresywnymi Ogranicznikami Hydraulicznymi czy siedzeniom typu Advanced Comfort. Auto jest świetnie przemyślane pod względem modularności wnętrza, dzięki pomysłowemu umieszczeniu wysokonapięciowego akumulatora trakcyjnego pod tylnymi siedzeniami. 3 oddzielne tylne siedzenia o tej samej szerokości są przesuwne, odchylane i składane do położenia podłogi. Bagażnik o pojemności od 460 do 600 litrów jest rekordowy, jak na hybrydę plug-in w segmencie kompaktowych SUV-ów.