Citroen kuje żelazo póki gorące. Niedawno na europejskim rynku pojawił się większy brat C3 Aircross. Model C5 Aircross ma jeszcze bardziej nadmuchane kształty ale także uterenowione usposobienie.
Citroen kontynuuje międzynarodową ofensywę w segmencie SUV-ów. C5 Aircross jest spójny z koncepcją modeli C3 Aircross i nowego C4 Cactus. Podobnie jak w innych modelach w gamie, w ofercie personalizacji znajduje się aż 30 kombinacji kolorów nadwozia dzięki siedmiu kolorom lakieru, ofercie dwukolorowego nadwozia z czarnym dachem i trzem pakietom kolorystycznym.
Geny francuskich braci
Według Citroena, C5 Aircross jest najbardziej wszechstronny i komfortowy w swoim segmencie. Masywne, ale nie agresywne nadwozie o długości 4,5 metra, podkreśla odmienność w świecie SUV-ów dzięki obłym kształtom i charakterystycznym panelom Airbump. Prześwit wynoszący 23 cm sprawia, że zjazd z utwardzonej nawierzchni nie powinien stanowić dla C5 Aircross problemu.
Praktyczne wnętrze
Auto posiada zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, a w kabinie pojawiło się sprawdzone rozwiązanie w postaci trzech niezależnie przesuwanych tylnych siedzeń. Pojemność bagażnika wynosi od 580 do 1630 l.
Bezpieczeństwo i technologie
Nowy model francuskiej marki jest wyposażony w wiele systemów wspomagania prowadzenia, w tym Grip Control z funkcją Hill Descent Assist ułatwiający zjazd ze stromych wzniesień. Ponadto w standardzie otrzymujemy układ awaryjnego hamowania, system rozpoznawania znaków drogowych, tempomat oraz asystenta utrzymywania pasa ruchu.
W standardowej wersji wyposażenia Live na pokładzie znajdziemy m.in. tylne czujniki parkowania, LED-owe światła do jazdy dziennej, manualną klimatyzację oraz radio z 8-calowym ekranem centrum multimedialnego. Opcjonalnie auto możemy wyposażyć w takie udogodnienia jak kamera cofania, pełne oświetlenie LED, elektryczną klapę bagażnika, elektryczne sterowanie foteli (z podgrzewaniem) czy indukcyjną ładowarkę smartfona.
Gama silnikowa
Citroen oferuje model C5 Aircross w pięciu wersjach napędowych. Po stronie silników benzynowych mamy znane z grupy PSA jednostki PureTech – 1.2 o mocy 131 KM (tylko z 6-biegową skrzynią manualną) oraz 1.6 o mocy 181 KM (z 8-biegowym automatem). Gama diesli także obejmuje dwa silniki. Słabszy wariant to 1.5 BlueHDi o mocy 131 KM, który może występować w dwóch konfiguracjach – ze skrzynią manualną o sześciu przełożeniach, bądź automatyczną przekładnią EAT8. Mocniejszy, dwulitrowy diesel legitymuje się mocą 178 KM i występuje tylko z 8-biegowym automatem.
Cena Citroena C5 Aircross zaczyna się od 86 900 zł za bazową wersję wyposażenia Live z silnikiem 1.2 PureTech. Najtańszy diesel to wydatek 96 900 zł, a topową odmianę wysokoprężną kupimy za 137 900 zł.
Citroen C5 Aircross - polski CENNIK:
Silnik / wersja | Live | Feel | Shine |
PureTech 130 M6 | 86 900 zł | 96 400 zł | 109 900 zł |
PureTech 180 EAT8 | 104 400 zł | 113 900 zł | 127 400 zł |
BlueHDi 130 M6 | 96 900 zł | 106 400 zł | 119 900 zł |
BlueHDi 130 EAT8 | 104 400 zł | 113 900 zł | 127 400 zł |
BlueHDi 180 EAT8 | 114 900 zł | 124 400 zł | 137 900 zł |