Obecnie coraz więcej producentów aut stara się mieć w ofercie modele kombi, które swoją stylistyką sugerują możliwość swobodnego zjechania z utwardzonych dróg. Najbardziej popularne tego typu wozy plasują się w segmencie D. Citroen nie miał do tej pory reprezentanta tej klasy, dlatego postanowił nadrobić zaległości.
Francuzi na 84. Salonie Samochodowym w Genewie zaprezentują najnowszy wariat modelu C5. Auto o dopisku w nazwie Cross Tourer pozwali kierowcom lepiej poradzić sobie podczas jazdy po bardziej wymagającej nawierzchni. Jak to bywa w przypadku konkurencji, z zewnątrz rzucają się w oczy osłony w dolnej części nadwozia, matowo-szare relingi dachowe, chromowane lusterka oraz nowy zestaw 18-calowych felg aluminiowych. To jednak nie wszystko, bo najważniejszy przy tym zestawie jest zwiększony prześwit zawieszenia, który wzrósł o 15 mm, w przypadku modeli wyposażonych w zawieszenie Hydractive III+. Kabina już w podstawie będzie lepiej doposażona, aby zapewnić wyższy poziom komfortu podróżnym.
Przeczytaj też: Citroen C4 Cactus: awangarda w wersji produkcyjnej
Niestety mimo stylistycznych ambicji, układ napędowy nie wzbogacił się o napęd czterech kół i moc tradycyjnie jest przekazywana na koła przednie. Standardem będzie za to inteligentny system kontroli trakcji, działający lepiej na błocie i śniegu. C5 Cross Tourer w ofercie pojawi się ze wszystkimi silnikami lokowanymi w dostępnej obecnie C5-tce. Oznacza to, że moce jednostek kształtujować się będą od 115 KM do 200 KM.