Samochód na tle standardowej wersji wyróżnia się nieco bardziej agresywnym, off-roadowym designem. Nadkola otrzymały czarne nakładki z tworzywa sztucznego, które poszerzają optycznie sylwetkę auta. Relingi dachowe w czarnym kolorze współgrają z zresztą dodatków bodykitu. Przedni i tylny zderzak wyposażono w płyty ochronne imitujące szczotkowane aluminium. Lusterka boczne są chromowane. Powagi na drodze Citroenowi dodają 18-calowe obręcze ze stopów lekkich.
Przeczytaj też: Citroen C4 Cactus: awangarda w wersji produkcyjnej
W poruszaniu się poza utwardzonym szlakiem pomóc ma zwiększony względem normalnej odmiany o 15 mm prześwit, który automatycznie obniża się podczas jazdy z wyższymi prędkościami. C5 CrossTourer wyróżnia się zaawansowanym zawieszeniem, które dopasowuje poziom sztywności i tłumienia do prędkości jazdy i jakości nawierzchni. Do typowej jazdy w terenie Citroen udostępnia dwa podwyższone poziomy prześwitu (wyżej o 6 cm do 10 km/h i o 4 cm do 40 km/h).
Takie zawieszenie jest dostępne w każdej odmianie Crosstourera niezależnie od jednostki napędowej (oprócz HDi 115 z "manualem" i e-HDi 115 Airdream z 6-przełożeniową skrzynią automatyczną, które nie występują na polskim rynku).
Citroen C5 CrossTourer - CENA w POLSCE
wersja | cena |
C5 2.0 HDi 160 Exclusive CrossTourer | 127 500 zł |
C5 2.0 HDi 160 Automat Exclusive CrossTourer | 134 500 zł |
C5 2.2 HDi 200 Automat Exclusive CrossTourer | 144 900 zł |
.