Na zmianach najwięcej zyskała przednia część DS3. Gruntownie przeprojektowano reflektory, które są teraz połączeniem diod LED i ksenonów. W zależności konkretnego od trybu, nowe światła są bardziej energooszczędne od 35 do nawet 75 procent w porównaniu z dotychczasowymi. LED-owe światła do jazdy dziennej są 20 razy bardziej żywotne od wcześniejszych halogenowych. Ich cykl życia określono na 20 tysięcy godzin pracy.
Przeczytaj też: Citroen DS X7: luksusowy SUV powalczy o zamożnych klientów
Producent umożliwił klientom większą indywidualizację nadwozia i wnętrza. Możemy na przykład wybrać jeden z kilku wzorów, które będą wygrawerowane na panelu deski rozdzielczej przez pasażerem. Pojawiły się też nowe wzory 17-calowych obręczy ze stopów lekkich.
W palecie jednostek napędowych pojawiło się kilka nowości. Klienci będą mieli do wyboru między innymi wysokoprężne silniki Blue HDI 100 i Blue HDI 120. Oba warianty mają spalać odpowiednio 3 i 3,6 litra na 100 km. Na wybranych rynkach pojawi się również silnik benzynowy PureTech e-VTi 82 KM połączony z 5-biegową zautomatyzowana skrzynią biegów.