Passat CC, czyli Coupe jak sedan

2008-07-22 4:00

Czterodrzwiowe auto o nazwie zarezerwowanej dotychczas dla tych z dwoma drzwiami - a dlaczego nie? Ostatecznie oznaczenie to symboliczna sprawa. Liczą się zupełnie inne rzeczy, a u Volkswagena doskonale wiedzą jakie.

Przyzwyczailiśmy się już do używania skróconej nazwy "CC" dla samochodów z otwieranym dachem o bryle coupe. Koncern z Wolfsburga co prawda użył tych samych liter, ale skrył pod nimi nazwę Comfort Coupe. Nowe kształty nadwozia kryją wiele zmian.

Należałoby zacząć od tego, że wersja CC jest spokrewniona jedynie w 55 proc. z sedanem. Z zewnątrz wyróżnia się na pierwszy rzut oka głównym wlotem powietrza z przodu, z boku linią dachu charakterystyczną dla tego typu nadwozia oraz drzwiami nieposiadającymi ramek okiennych. Tył, kształty bagażnika, świateł, zderzaka wyglądem są zbliżone do flagowego Phaetona.

Po otwarciu drzwi zaskakuje zmienione wnętrze. Nowym zegarom z białym podświetleniem, desce rozdzielczej, konsoli środkowej i tapicerce nadano kształty o charakterze bardziej sportowym. W przednie fotele wbudowano wentylację połączoną z klimatyzacją, co zwiększa przyjemność podróżowania na długich trasach. Materiały i jakość wykończenia uzasadniają użycie w nazwie słowa "Comfort".

Oprócz tych zmian wizualnych passat CC ma wiele ukrytych - należą do nich nowe systemy, takie jak Lane Assist poprawiający bezpieczeństwo, adaptacyjne zawieszenie DCC i Park Assist, który pokręci kierownicą za nas, tak by auto zmieściło się w lukę bez zarysowań. Nowością są opony z systemem "Mobility Tire" firmy Continental, które dzięki specjalnej warstwie wewnętrznej powodującej uszczelnienie umożliwiają kontynuowanie podróży mimo przebicia.

Sportowy wygląd połączono z mocniejszymi silnikami, pod maską będą montowane trzy benzyniaki od 160 do 300 KM i dwulitrowy turbodiesel 140 i 170 KM. Najmocniejsza jednostka to V6, która będzie występować z napędem 4motion. Oprócz manualnej przekładni jest dostępna skrzynia DSG drugiej generacji. Jeśli spojrzeć na passata CC okiem inżyniera, stwierdzimy, że jest on dłuższy o 3 cm, szerszy o 3,6 cm i niższy o 5 cm, przy czym zwiększono jego rozstaw osi ponad centymetr.

Pierwsze jazdy potwierdziły przypuszczenia o zmienionej konstrukcji podwozia, auto niezależnie do zamontowanego w nim silnika prowadzi się łatwiej, a zarazem pewniej przy pokonywaniu ciasnych nawrotów i szybkich łuków. Passat CC jako nowa propozycja w gamie VW dostępny jest już od 1 lipca.

Passat Comfort Coupe - Wersje silnikowe i ich ceny

1.8 Ben 160 KM TS manualna-6 - 109 490 zł

2.0 Ben 200 KM TSI manualna-6 - 127 690 zł

2.0 Ben 200 KM TSI automatyczna-6 Tiptronic - 136 090 zł

3.6 Ben 300 KM V6 4Motion automatyczna-6 DSG - 179 690 zł

2.0 Die 140 KM TDI-CR DPF manualna-6 - 120 490 zł

2.0 Die 140 KM TDI-CR DPF automatyczna-6 DSG - 129 690 zł

Nasi Partnerzy polecają