Spółka dostrzega potencjał biznesowy i marketingowy w reaktywacji wysoce rozpoznawalnych znaków towarowych od lat budzących pozytywne reakcje klientów, będących jednocześnie ponadczasowymi dziełami grafiki użytkowej i wzornictwa przemysłowego.
- informuje PKN Orlen.
Stacje benzynowe ze starym logotypem CPN i Petrochemii Płock — jak zapowiada PKN Orlen — zaczną funkcjonować lada chwila. Zdaniem spółki, re branding obu placówek to chęć celebrowania obecnej pozycji giganta naftowego, jaką 20 lat temu otrzymał za sprawą zjednoczenia dwóch firm.
Spółka, reaktywując markę, chce dać klientom okazję do bezpośredniego obcowania z dziedzictwem związanym z kolebką polskiej korporacji naftowej i początków motoryzacji. Obecny etap obejmuje wyłącznie dwie stacje, ale kto wie, co czas pokaże.
Na tę chwilę PKN Orlen podkreśla, że jest właścicielem 2800 stacji paliw rozlokowanych w Polsce, Czechach, Litwie i w Niemczech.
Mimo, że jesteśmy nowoczesnym Koncernem, pamiętamy o historii naszej firmy. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem. Reaktywując markę chcemy naszym klientom dać okazję do tego, by mogli bezpośrednio obcować z dziedzictwem nierozerwalnie związanym z historią Polski i rodzimej motoryzacji.
– powiedział Marcin Stefaniak, Dyrektor Biura Promocji i Reklamy, PKN ORLEN.