Seat Arona z impetem wkracza w dynamicznie rosnący segment crossoverów. Auto zbudowane zostało na lekkiej płycie A0 MQB, gwarantującej znakomite właściwości jezdne oraz wyciszenie wnętrza. Na tej samej platformie opiera się już nowa generacja modelu Ibiza. Nadwozie mierzy 4138 mm długości, czyli jest dłuższe od Ibizy o 79 mm. Największa różnica tkwi jednak w wysokości obu modeli. Arona jest wyższa od Ibizy o 99 mm (1543 mm), charakteryzuje się o 15 mm wyższym prześwitem oraz znacznie większą przestrzenią wewnętrzną (nad głowami pasażerów przybyło odpowiednio 37 mm z przodu i 33 mm w drugim rzędzie). Dzięki temu siedzenia zostały zamontowane wyżej, co daje odczuwalne korzyści. Dodatkowe milimetry przekładają się również na bagażnik, który zyskał największą w swoim segmencie pojemność 400 litrów.
Wszystkie silniki mają wtrysk bezpośredni, turbosprężarkę oraz funkcję start/stop. Gamę rozpoczynają jednostki benzynowe – 3-cylindrowe silniki 1.0 TSI o mocy 95 KM lub 115 KM. Silnik 95-konny został połączony z ręczną przekładnią o 5 biegach. Mocniejszy 115-konny współpracuje przekładnią 6-biegową lub 7-stopniowym DSG. Z czasem oferta zostanie rozbudowana o diesla 1.6 TDI oraz benzynowe 1.5 TSI.
Sprawdź nasz TEST: Seat Ateca 1.4 TSI DSG Xcellence:
Seat Arona na początku polskiej sprzedaży występuje w czterech wersjach wyposażeniowych: Reference, Style, Full LED i Xcellence. Pierwsze egzemplarze tego crossovera wyjadą na polskie drogi jeszcze w tym roku. W przypadku podstawowej wersji auta Reference wycenionej na 63 500 zł, Seat proponuje zakup pojazdu w systemie ratalnym, gdzie rata miesięczna wynosi od 416 zł.
W bogatszych wersjach wyposażenia w centralnym miejscu deski rozdzielczej umieszczony jest nowoczesny ekran multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Zaopatrzony w funkcje Apple CarPlay, Android Auto oraz Mirror Link, pozwala na jak najlepszą integrację ze smartfonem. Współpracuje on również z zestawem muzycznym BeatsAudio, składającym się z 6 głośników, 8-kanałowego wzmacniacza o mocy 300 W oraz z subwoofera umieszczonego w bagażniku. Zamówić można też przydatną bezprzewodową ładowarkę indukcyjną ze wzmacniaczem sygnału GSM. Ponadto lista asystentów wspierających kierowcę zawiera m.in.: system kontrolujący odstęp od pojazdu z przodu Front Assist, adaptacyjny tempomat (ACC), układ wykrywający inny pojazd w martwym polu oraz asystenta zmęczenia.
.
Seat Arona - polski CENNIK
.
silnik/wersja | Reference |
Style | Full LED |
Xcellence |
1.0 TSI Start&Stop 95 KM, MT 5 |
63 500 zł |
66 500 zł |
69 500 zł |
74 700 zł |
1.0 TSI Start&Stop 115 KM, MT 6 |
- | 69 200 zł |
72 200 zł |
77 500 zł |
1.0 TSI Start&Stop 115 KM, DSG 7 |
- | 75 600 zł |
78 600 zł |
83 900 zł |