Chevrolet Cruze pojawił się na rynku europejskim w 2009 roku, jako następca . Zastąpić ma modelu Lacetti. Początkowo dostępny był wyłącznie jako sedan. Latem 2011 roku w ofercie Chevroleta pojawił się także Cruze w wersji nadwoziowej hatchback 5d. Latem br. pojawiły się nawet informacje, w których koncern General Motors potwierdza, że poważnie myśli o umieszczeniu produkcji Chevroleta Cruze w fabryce Opla w Gliwicach. Tygodnik „Motor” miał okazję testować Chevroleta Cruze LT+ 1.8 141KM.
Przeczytaj koniecznie: Chevrolet Cruze 1.6 hatchback – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena
W opinii testerów „Motoru” Cruze hatchback w wersji LT+ z silnikiem benzynowym 1.8 141KM, to dobra oferta dla osób szukających dobrze wyposażonego kompaktu z mocnym silnikiem i jednocześnie porządnie wykonanego. Przy tym cena na tle aut konkurencji, jest atrakcyjna. Cruze to według „Motoru” auto globalne, projektowane przez stylistów niemieckich, koreańskich, amerykańskich i nawet australijskich. Jego produkcja odbywa się jednocześnie w USA, Rosji i Korei Płd. Chevrolet Cruze zbudowany jest w oparciu o platformę Delta II, na której zbudowany jest Opel Astra IV generacji.
>>> Chevrolet Cruze 2009 r. - cena od 39 tys. zł
Zdaniem testerów „Motoru”, Chevroelt Cruze hatchback, to nowy, poważny gracz na rynku kompaktów, który dzięki atrakcyjnej cenie oraz pokrewieństwu z Oplem, może dużo zdziałać na rynku aut kompaktowych. Pozytywnie oceniono prowadzenie auta oraz zawieszenie. Cruze hatchback według testujących prowadzi się pewnie w każdych warunkach, oferując przy tym jednocześnie przyzwoity komfort jazdy dla podróżujących.