Polacy przywykli już, że po nowy samochód trzeba udać się do dealera. Każdy kto z myślą o zakupie swojego wymarzonego auta idzie do salonu, jest gdzieś z tyłu głowy przekonany, że gdy tylko wejdzie do środka, cały personel zadba o jego dobre samopoczucie i posłuży pomocą. Niestety, z własnego doświadczenia wiem, że rzeczywistość jest nieco mniej kolorowa. Doradcy często są zabiegani, mają innych klientów na głowie albo są zajęci służbowymi sprawami. Taki stan rzeczy sprawia, że przez bliżej nieokreślony czas musimy zająć się sobą, dopóki ktoś do nas nie podejdzie.
Sprawdź: Tylko nie nazywaj go Seatem! Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310 KM DSG7 4Drive - TEST, OPINIA, WIDEO
Na szczęście niektóre marki tj. Cupra, powoli odchodzą od tego tradycyjnego i mało atrakcyjnego schematu. Najlepszym tego przykładem jest nowe Cupra Studio na warszawskiej Woli (al. Solidarności 171). To pierwszy w Polsce, drugi w Europie i trzeci na świecie taki obiekt, który jest w stu procentach poświęcony autom, gadżetom i historii hiszpańskiej marki. Pierwsza autorska przestrzeń Cupry pojawiła się pod koniec 2019 r. w Meksyku (Ameryka Płd.), drugi showroom został otwarty rok później w Hamburgu (Niemcy). Teraz przyszedł czas na Polskę. Czym ten niewielki butik różni się od tradycyjnego salonu dealera?
Sport czuć w powietrzu
Zlokalizowany w nowoczesnym biurowcu butik Cupry już z zewnątrz robi dobre wrażenie. Przeszklona elewacja, przez którą można podziwiać sportowe modele hiszpańskiej marki, przyciąga spojrzenia przechodniów, ale to co najlepsze, jest w środku. W odróżnieniu od typowych salonów, po przekroczeniu progu nie witają nas odgłosy serwisu i dźwięki harujących drukarek.
Zobacz: Bardzo szybka Cupra Formentor VZ5! Ma 5 cylindrów i moc 390 KM - ZDJĘCIA
Klimatyczna muzyka grająca w tle, ciepłe promienie słoneczne i minimalistyczne wnętrze tworzą świetne warunki do zapoznania się z samochodami Cupry. Blisko 300 m2 przestrzeni jest w stanie swobodnie pomieścić sześć samochodów. Podczas mojej wizyty w salonie spotkałem trzy Cupry Formentor w różnym malowaniu, Cuprę Leon w nadwoziu hatchback i sportstourer oraz odświeżoną Cuprę Atekę. Ostatnie miejsce przy ogromnych drzwiach często jest wolne, w razie, gdyby klienci chcieli odebrać swoje nowe auto w tym konkretnym miejscu.
Każdy znajdzie coś dla siebie
W środku jest wiele ekranów, kilka tabletów i wielki regał z akcesoriami, gdzie można przymierzyć swoje dłonie do sportowej kierownicy, która montowana jest we wszystkich modelach marki lub obejrzeć z bliska opcjonalną, 19-calową felgę w dwukolorowym malowaniu. Fani marki, których jeszcze nie stać na swoją Cuprę, mogą kupić na miejscu różne gadżety z firmowym logo. Na ekspozycji znajdują się skórzane torby, koszulki, mikroskopijne modele samochodów, kubki, filiżanki, a nawet rower.
Jak równy z równym
W Cupra Studio, jak w każdym innym salonie, na spotkanie można się umówić lub przyjść z "ulicy". Na miejscu czekają tzw. Cupra Masterzy, czyli zespół wykwalifikowanych ekspertów ds. produktu Cupra. Nie są to typowi handlowcy, którzy chcą nam sprzedać zalegające egzemplarze na placu, tylko zafiksowani fani czterech kółek, którzy na bieżąco śledzą sytuację na rynku motoryzacyjnym. Ich głównym zadaniem jest pomóc w wyborze i personalizacji auta. Choć miejsce znajduje się w niemalże ścisłym centrum, odbycie jazdy testowej wybranym modelem nie stanowi najmniejszego problemu.
Miejsce spotkań i wielkich wydarzeń
Cupra Studio to także miejsce, w którym będą odbywać się polskie premiery sportowych nowości. Pod koniec 2021 Cupra ma rozpocząć sprzedaż elektrycznego modelu El Born oraz limitowanej, 5-cylindrowej wersji Formentora. Jak wiadomo, w obliczu pandemii na ten moment nikt nie może sobie pozwolić na wielkie otwarcia i bankiety, ale w przyszłości to miejsce nie raz ugości grupy fanów Cupry. Czy w przyszłości powstanie więcej takich miejsc? Odpowiedzi na to pytanie udzielił nam Jakub Góralczyk, kierownik ds. PR marek SEAT i CUPRA.
CUPRA Studio to wyjątkowy projekt, który łączy funkcję butikowego concept store’u z miejscem wydarzeń kulturalnych i lifestylowych. Na świecie obecnie istnieją jedynie dwa podobne instytucje, w Mexico City oraz w Hamburgu. W najbliższej przyszłości nie planujemy otwarcia kolejnego obiektu w tym formacie, ale zarazem chcemy zapewnić możliwość interakcji polskich klientów z marką m.in. poprzez stale rozwijającą się sieć CUPRA Corners. To wydzielone strefy w salonach dealerskich SEAT-a, w których można poznać dynamiczne modele CUPRY.