Nowy samochód koncepcyjny łączy w sobie sportową sylwetkę czterodrzwiowego SUV-a Coupe i praktyczność. Cupra Tavascan to pierwszy w pełni elektryczny i bezemisyjny pojazd najmłodszej na rynku marki Cupra. Jego nazwa pochodzi od wioski położonej w Pirenejach, której oszałamiający krajobraz posłużył twórcom modelu jako ogromna inspiracja.
Przeczytaj także: Tak ewoluowała Cupra, zanim stała się wyodrębnioną marką
Oprócz modelu CUPRA Formentor, który zostanie wprowadzony na rynek w 2020 r. wraz z dwoma innymi hybrydowymi modelami plug-in o dużej mocy, już wcześniej udowodniliśmy nasze możliwości technologiczne, opracowując pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód wyścigowy, CUPRA e-Racer. Przedstawiając koncept CUPRA Tavascan, przekładamy tę wizję na ulice i udowadniamy, że osiągi i moc idą w parze z elektryfikacją.
- mówi Wayne Griffiths, Dyrektor generalny CUPRA.
Zewnętrzny wygląd pojazdu podkreśla jego moc i wydajność, jaką oferują dwa silniki elektryczne i bateria o pojemności 77 kWh. Pas przedni zdobi nisko osadzone, podświetlone logo marki Cupra, które wskazuje na elektryczny rodowód auta. Nadwozie jest także pełne otworów wentylacyjnych, które zapewniają wysoką wydajność i odpowiednie chłodzenie akumulatorów. Tavascan stoi na 22-calowych felgach wykonanych ze stopów lekkich, które minimalizują opór powietrza dla płynnej jazdy. Dyfuzor z kolei zwiększa właściwości aerodynamiczne oraz dodaje sportowego charakteru. Całość potęgują tylne światła, które zostały rozciągnięte na całą szerokość tylnego pasa. Ponadto Cupra Tavascan wyróżnia się metalizowanym lakierem i charakterystycznymi dla samochodów marki elementami w kolorze miedzi, a także dodatkami z włókna węglowego.
W środku auta widać połączenie z linią nadwozia. W kabinie panuje równowaga pomiędzy orientacją na kierowcę, a komfortem dla pasażerów. Inżynierowie postawili na oświetlenie nastrojowe LED, skórę, elementy z włókna węglowego i Alcantarę. Cztery osobne kubełkowe fotele i przednie sterowane elektronicznie, mają wpłynąć na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Przy projektowaniu deski rozdzielczej postawiono na minimalizm i najnowsze, futurystyczne trendy. Przed kierowcą znajduje się duży ekran o przekątnej 12,3 cala, zastępujący zegary analogowe, zaś po środku znalazł się jeszcze większy, 13-calowy ekran do obsługi multimediów. Inspiracją z pewnością była Tesla Model 3, której design wnętrza przyjął się pozytywnie na całym świecie.
Zobacz: Cupra Formentor - to pierwszy samodzielny model marki Cupra
Elektryczny Tavascan łączy w sobie dynamikę i właściwości jezdnie, jakich wymaga obecny klient. Wyposażony w dwa silniki elektryczne, odpowiedzialne za napęd przedniej i tylnej osi, dysponuje mocą 306 KM (224 kW). Takie zaplecze pozwoli rozpędzić go od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy, a zestaw litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 77 kWh pozwoli na pokonanie do 450 kilometrów (zgodnie z normą WLTP) na jednym ładowaniu. Oparty na platformie MEB Grupy Volkswagena zapewnia nisko osadzony środek ciężkości, dzięki czemu zyskuje na dynamice.
Cupra Tavascan po raz pierwszy ujrzy światło dzienne na zbliżającym się wielkimi krokami Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Na ten moment jest to tylko koncept, co oznacza, że na ostateczny produkt i ceny przyjdzie nam jeszcze poczekać.