Sportowy krój samochodu objawia się w nowych zderzakach i ekskluzywnych czarnych 18-calowych obręczach kół ze stopów lekkich lub dostępnych opcjonalnie 19-calowych. Na błotnikach pojawiło się mówiące o wersji logo Sportline, szyby zostały przyciemnione, a wszelkie srebrne zdobienia zastąpiono czarnymi. We wnętrzu postawiono na czarne fotele sportowe z kontrastowym srebrnym ściegiem. Sportową kierownicę wielofunkcyjną pokryto perforowaną czarną skórą ze szwem w kolorze srebrnym. Całość uzupełniają pedały z elementami ze stali nierdzewnej, czarna podsufitka, czarne słupki dachowe i pakiet LED obejmujący nastrojowe oświetlenie otoczenia.
Kompaktowy SUV wyposażony został w innowacyjne technologie, w tym takie elementy dostępne na życzenie, jak Virtual Cockpit i bezprzewodowe ładowanie urządzeń mobilnych. Wirtualny kokpit w odmianie Sportline ma niedostępny w innych wersjach piąty tryb wyświetlania, w którym centralnie znajduje się licznik obrotów i aktualna prędkość na środku. System infotainment oferuje usługi online Skoda Connect za pomocą internetowych systemów informacyjno-rozrywkowych oraz proaktywnych usług, takich jak automatyczne połączenie alarmowe. Dzięki modułowi LTE i hotspotowi Wi-Fi pasażerowie mogą być "zawsze online".
Klient do wyboru będzie miał silniki benzynowe i wysokoprężne. Motor 1.5 TSI 150 KM jest łączony z napędem na przednie koła i manualną 6-biegową skrzynią, a opcjonalnie z 7-biegową przekładnią DSG i napędem na wszystkie koła. Jednostka 2.0 TSI 190 KM jest konfigurowana wyłącznie z automatem i 4x4. W ten sam sposób jest łączony najmocniejszy diesel 2.0 TDI 190 KM. Słabsze 2.0 TDI 150 KM standardowo wyposażony jest w manualną 6-biegową skrzynię, a DSG z napędem 4x4 jest opcją. Dynamikę napędu można skonfigurować za pomocą wyboru trybu jazdy, a elektroniczna kontrola stabilności ESC korzysta z dwustopniowej konfiguracji.
Skoda Karoq Sportline zadebiutuje jesienią na Salonie Samochodowym w Paryżu.