Kierowcy od 20 listopada korzystali z ponad 10-kilometrowego fragmentu jednej jezdni budowanej autostrady A1 od granicy woj. łódzkiego i śląskiego do Grabowej w woj. śląskim. Teraz cały odcinek od węzła Tuszyn do węzła Piotrków Trybunalski Południe już liczy blisko 15,8 km. Na odcinku o łącznej długości nieco ponad 12 km teraz wprowadzono nową organizację ruchu pojazdów. Ruch w układzie 2+2 już funkcjonuje na odcinkach: między węzłem Tuszyn i węzłem Piotrków Trybunalski Zachód (11 km), oraz między węzłami Piotrków Trybunalski Zachód i Piotrków Trybunalski Południe (nieco ponad kilometr).
Zobacz też: Kierowcy dostaną 15 km trasy S2 w TYM ROKU! Tak rośnie Południowa Obwodnica Warszawy - WIDEO, ZDJĘCIA
Prace na wszystkich pięciu odcinkach realizacyjnych autostrady A1 od Tuszyna do Częstochowy, o łącznej długości 81 kilometrów trwają nieprzerwanie. Do chwili obecnej drogowcy udostępnili kierowcom już 41 km nowej betonowej jezdni tej trasy, co stanowi ponad połowę długości budowanego nowego odcinka autostrady A1.
Pisaliśmy: Zakopianka. Nowe kluczowe informacje. Kiedy pojedziemy odcinkiem S7 Lubień – Naprawa? [ZDJĘCIA]
Prace na budowie odcinka A1 pomiędzy granicą woj. łódzkiego i śląskiego a węzłem Częstochowa Północ są bardzo zaawansowane. Październik i listopad upłynął głównie na wyposażaniu nowej jezdni w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego - montażu barier ochronnych, betonowaniu głowic pali, montażu podwalin i słupów ekranów akustycznych oraz wykonywaniu oznakowania jezdni tak, aby jak najdłuższy odcinek nowej jezdni udostępnić do ruchu. Prowadzono także roboty asfaltowe na łącznicach węzła Mykanów. Po przełożeniu ruchu na nową jezdnię przyszłej autostrady, na istniejącej jezdni DK1 w kierunku Katowic, rozpoczęto roboty rozbiórkowe.