Mercedes-Maybach Klasy S to najlepiej sprzedająca się superlimuzyna na świece. Od chwili wprowadzenia na rynek w 2015 r. na całym świecie dostarczono ok. 60 000 egzemplarzy Mercedesa-Maybacha Klasy S. W 2019 r. model znalazł rekordową liczbę nabywców – było ich ok. 12 000. W Chinach model ten zanotował wówczas dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży. Oprócz Państwa Środka głównymi rynkami zbytu limuzyny w ostatnich latach były: Rosja, Korea Południowa, USA i Niemcy.
Mercedes-Maybach Klasy S mierzy 5469 długości, 1921 szerokości i 1510 mm wysokości. Ta klasyczna trójbryłowa limuzyna wyróżnia się m.in. chowanymi aplikacjami ozdobnymi na nadwoziu i charakterystyczną pokrywą silnika oraz osłoną chłodnicy z pionowymi, trójwymiarowymi listwami ozdobnymi. W chromowaną oprawę wlotu powietrza elegancko wkomponowano napis „MAYBACH”. Tylne drzwi są szersze niż w Klasie S, a na słupkach C pojawiły się nieotwierane małe okna oraz podkreślające ekskluzywność emblematy marki Maybach. Na życzenie pojazd może być wyposażony w elektrycznie sterowane komfortowe tylne drzwi. Lista opcji nowej limuzyny obejmuje także dwukolorowe malowanie z linią rozdzielającą oraz rewolucyjne reflektory DIGITAL LIGHT (składające się z 1,3 miliona mikroluster), które oferują niespotykane funkcje, takie jak rzutowanie wskazówek lub symboli ostrzegawczych na drogę przed autem.
Wnętrze bazuje na rewolucyjnym wzornictwie kabiny nowego Mercedesa Klasy S. Architektura deski rozdzielczej, konsoli środkowej i podłokietników zdaje się unosić w przestrzeni. Cyfrowa technologia obejmuje do pięciu ekranów. Standardowe wyposażenie zawiera 12,8-calowy centralny wyświetlacz OLED pełniący funkcję nowoczesnego centrum sterowania. Na życzenie dostępny jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D dla kierowcy, z trójwymiarową prezentacją wskazań oraz efektem głębi. Szczególny status limuzyny Mercedes-Maybach podkreśla charakterystyczny wygląd wyświetlacza kierowcy w widoku Exclusive: obramowanie zegarów ma wtedy „firmowy” kolor różowego złota. Ten sam odcień jest używany do aktywnego nastrojowego oświetlenia (opcja) z inteligentną komunikacją działania funkcji komfortu i bezpieczeństwa.
Przeczytaj również: Wylądowałem na dywaniku u szefa. Nowy Mercedes-Benz Klasy S pokazany w Polsce - WIDEO, GALERIA, CENNIK
Łącznie kameralne oświetlenie kabiny korzysta z 253 diod LED. W Maybachu ma dwa nowe motywy kolorystyczne: w odcieniach różowego złota i bieli oraz ametystowym. Pojawiła się też dodatkowa funkcja w postaci powitalnego pokazu świetlnego we wnętrzu dla podróżujących z tyłu. Ponadto swoją premierę w Mercedesie-Maybachu świętuje adaptacyjne tylne oświetlenie, które w kilku względach odpowiada preferencjom pasażerów: oprócz jasności można regulować rozmiar i kierunek wiązki światła. Użytkownik ma również do dyspozycji szeroki zakres ustawień pomiędzy precyzyjnie skupionym oświetleniem przeznaczonym do pracy a rozproszonym światłem nadającym się do odpoczynku.
Tylne strony oparć przednich foteli zdobią obszerne wykończenia z wysokiej jakości drewna. W przypadku pakietu First Class dla podróżujących z tyłu podobne elementy znajdują się pomiędzy tylnymi siedzeniami. Rozstaw osi o 18 cm większy niż w przypadku długiej wersji Mercedesa Klasy S (3396 wobec 3216 mm) w pełni premiuje pasażerów tylnej części kabiny.
Na profil Mercedesa-Maybacha Klasy S jako samochodu do jazdy z szoferem wyraźnie wskazują standardowe tylne fotele Executive po lewej i prawej stronie oraz pakiet szoferski. Pasażer ma możliwość niezależnej regulacji siedziska i oparcia. Rozłożenie podnóżka zintegrowanego z przednim fotelem i elektrycznie wysuwanej podpórki nóg pozwala stworzyć ciągłą, wygodną powierzchnię do leżenia lub snu. W porównaniu z poprzednią generacją zakres regulacji podpórki zwiększono o ok. 50 mm. Kolejne nowości to funkcja masażu łydek oraz ogrzewanie karku i ramion dla pasażerów z tyłu.
System informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jest jeszcze bardziej osobisty i intuicyjny w obsłudze. W nowej Klasie S zadebiutowała druga generacja MBUX-a. Jego unikalną cechą jest połączenie z szeroką gamą systemów i danych z czujników pojazdu. Doskonałej jakości wyświetlacze, częściowo w technice OLED, jeszcze bardziej ułatwiają sterowanie funkcjami auta.
Na życzenie Mercedes-Maybach Klasy S może być wyposażony w Asystenta wnętrza MBUX dla pasażerów z tyłu. „Odgaduje” on liczne zamiary podróżujących – rozpoznaje kierunek spojrzenia i śledzi gesty rąk oraz mowę ciała, w zależności od sytuacji pomagając w automatyzacji obsługi funkcji pojazdu. Mercedes-Maybach Klasy S jest w stanie rozpoznać ruchy i gesty osób siedzących z tyłu za pomocą umieszczonych w podsufitce kamer laserowych 3D. Asystent wnętrza MBUX automatycznie „podaje” pas bezpieczeństwa, gdy rozpozna zamiar sięgnięcia po niego na podstawie ruchów rąk pasażera. Przy okazji rozszerzono zakres działania funkcji ostrzegania przy wysiadaniu, która jest teraz w stanie zarejestrować także to, że pojazd zamierza opuścić osoba podróżująca z tyłu.
Jednostki napędowe Mercedesa-Maybacha Klasy S pochodzą z oferty Mercedes-Benz i są częściowo wspomagane elektrycznie. Na początku pojawi się w ofercie wersja S580 co oznacza 4-litrowe V8, które oferuje moc 503 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Elektryfikacja jest realizowana za pomocą rozrusznika zintegrowanego z alternatorem drugiej generacji (ISG). Zapewnia on dodatkowy „zastrzyk” mocy (tzw. funkcja boost do 20 KM), ułatwia efektywne „żeglowanie” podczas jazdy ze stałą prędkością, sprawia, że system start/stop działa jeszcze płynniej i ogólnie poprawia efektywność układu napędowego.
Do ISG przystosowano działanie udoskonalonej przekładni 9G-TRONIC. Silnik elektryczny, energoelektronika i chłodnica skrzyni biegów zostały teraz przeniesione do wnętrza przekładni/zamontowane na niej. Dzięki ISG udało się wyeliminować cały dwuczęściowy napęd pasowy – zastosowano bowiem elektryczną sprężarkę klimatyzacji. Oznacza to, że nawet przy wyłączonym silniku (fazy start/stopu i żeglowania) wnętrze można skutecznie klimatyzować. Standardowa specyfikacja obejmuje napęd na wszystkie koła.
Seryjne wyposażenie obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z ciągłą regulacją tłumienia ADS+. Korzystając z trybów jazdy dostępnych w ramach systemu DYNAMIC SELECT, kierowca może indywidualnie modyfikować charakterystykę pracy zespołu napędowego, ESP, zawieszenia i układu kierowniczego. DYNAMIC SELECT oferuje specjalny tryb jazdy MAYBACH, całkowicie skoncentrowany na komforcie.
Nie przegap: Tak na komendy głosowe reaguje nowy Mercedes. System MBUX zaskakuje odpowiedziami - TEST WIDEO
Opcjonalna skrętna tylna oś poprawia zwrotność w obszarze zabudowanym, zmniejszając średnicę zawracania nawet o prawie 2 metry. Klienci mają do wyboru dwa warianty skrętnej tylnej osi: tylne koła mogą być skręcane pod maksymalnym kątem 4,5° lub 10°. Zamiast 13,1 m średnica zawracania wynosi wtedy, odpowiednio, 12,2 lub 11,2 m. Opcjonalne, w pełni aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oparte na instalacji 48 V za pomocą kamery stereo „skanuje” drogę przed samochodem i niweluje odczuwanie nierówności, zanim samochód do nich dotrze. Zapewnia również dodatkową ochronę w przypadku uderzenia w bok.
Mercedes-Maybach notuje jeszcze lepszy poziom niwelacji niepożądanych hałasów, drgań i wibracji niż najnowsza generacja Klasy S. Wszystko w celu zwiększenia komfortu podróżujących z tyłu – np. w obszarze tylnych nadkoli zastosowano dodatkową piankę absorbującą. Ponieważ okna w słupkach C znajdują się blisko głów pasażerów, wykonano je z grubszego, laminowanego szkła. Na życzenie dla Mercedesa-Maybacha dostępne są zoptymalizowane pod kątem hałasu opony z tłumikami z pianki. Producent po raz pierwszy zastosował też aktywną kompensację hałasu (AFGK). System ten redukuje niepożądane odgłosy o niskiej częstotliwości, emitując dźwięki przeciwne w fazie. Służą do tego głośniki basowe wysokiej klasy nagłośnienia przestrzennego Burmester 4D.
Mercedes-Maybach Klasy S trafi do sprzedaży na wybranych rynkach jeszcze przed końcem 2020 roku. W ofercie w Niemczech model pojawi się wiosną 2021 r. W USA i Chinach pierwsi klienci swoje zamówione egzemplarze otrzymają już w kwietniu 2021 r. W większości krajów Europy pierwsze auta trafią do salonów latem 2021 r.