Anna Wendzikowska wozi swoje córki bezpiecznym Porsche Macan. Samochód gwiazdy telewizji TVN nie jest jednak nowy, ponieważ to konfiguracja, która była produkowana w latach 2016-2018. Nowsza wersja po liftingu, cechująca się między innymi blendą świetlną przeciągniętą przez cały tył, zaczęła opuszczać fabrykę w połowie 2018 roku. Samochód dziennikarki choć ma już parę lat, cały czas robi wrażenie i budzi zazdrość pośród innych użytkowników dróg. Charakterystyczny design Porsche jest rozpoznawalny z daleka, a wykończenie auta w kabinie i poziom wyposażenia jest z najwyższej półki. Za takiego fabrycznie nowego SUV-a w salonie w 2017 roku trzeba było zapłacić minimum 226 400 zł. Wypada jednak zaznaczyć, że to tylko kwota wyjściowa i bardzo łatwo było ją podnieść dostępnymi opcjami. Tak też jest aktualnie u dealerów Porsche, gdzie najtańszy Macan po modernizacji to wydatek od 257 000 zł w górę.
Zobacz koniecznie: Takie MASZYNY ma Tomasz Kammel. Auta gwiazdy TVP są warte ponad milion złotych! ZOBACZ ZDJĘCIA
Porsche Macan z podstawowym silnikiem
Producent luksusowych aut ze Stuttgartu benzynowy silnik 4-cylindrowy wprowadził pod maskę Porsche Macan w 2016 roku. Kompaktowy SUV w podstawowej wersji otrzymał wówczas turbodoładowaną jednostkę 2.0 litra o mocy 252 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Rzędowa jednostka została zaprojektowana pod kątem sportowych osiągów i wydajności. Motor ten technicznie korzysta z bezpośredniego wtrysku benzyny, układu zmiennych faz rozrządu oraz chłodnicy powietrza doładowującego. Ciśnienie doładowania sięga 2 barów. Taki 4-cylindrowy Macan wcale nie jest wolny bo od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu 6,7 s, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono czas ten był skrócony do 6,5 s. Prędkość maksymalną producent określił na 229 km/h.
Zobacz również: Natasza Urbańska jeździ po drogach GIGANTEM. Luksus i moc na pierwszym planie - ZDJĘCIA
Silnik 2.0 połączono z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową PDK. Wyjątkowo dynamiczne właściwości jezdne umożliwia standardowy, aktywny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) w połączeniu ze sportowo zestrojonym zawieszeniem i precyzyjnym układem kierowniczym. Jako opcja do tego auta dostępne było nawet zawieszenie pneumatyczne z kontrolą prześwitu oraz adaptacyjnymi amortyzatorami PASM.