Wielokrotny reprezentant Polski w piłce nożnej przeszedł za kierownicą wiele profesjonalnych szkoleń i potrafi bardzo dobrze jeździć. Jerzy Dudek jest właścicielem kilku ciekawych aut, ale nas zainteresował jeden konkretny samochód, który towarzyszy piłkarzowi w załatwianiu codziennych spraw. Chodzi mianowicie o wóz legitymujący się piorunującymi osiągami, który jest jednocześnie pojemnym i rodzinnym kombi. Z takim też przeznaczeniem traktuje go Jerzy Dudek, co potwierdzają na jego Instagramowym profilu fotki z zapakowanymi do 560-litrowego kufra torbami z kijami golfowymi.
Zobacz również: Takim KOLOSEM wozi rodzinę Cezary Pazura. To DROGIE auto do zadań specjalnych - ZDJĘCIA
Audi RS6 Avant C7 to auto opracowane przez Audi Sport - oddział zajmujący się projektowaniem wyczynowych samochodów z pierścieniami w logo (testowaliśmy takie auto - ZOBACZ). Generacja C7 była produkowana w latach 2013-2018 już pod względem wyglądu nie ma zbyt wiele wspólnego z konwencjonalnym Audi A6 Avant. W tym aucie, poza dachem i tylną klapą, każdy inny panel zewnętrzny, od przedniego grilla, przez napompowane błotniki, aż po tylny dyfuzor, został dla RS6 Avant zaprojektowany od nowa. Pod skórą pracuje zaawansowany układ zawieszenia, wydajne hamulce czy wydech potrafiący porządnie ryknąć. W luksusowo wyposażonej kabinie nie brakuje masy elementów podnoszących komfort jazdy oraz systemów wsparcia, a także różnych sportowych smaczków i mocno wyprofilowanych foteli.
Zobacz też: Taki wóz ma Zlatan Ibrahimović. Ile kosztuje?
Sportowe kombi jest napędzane potężnym silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4.0 litra. Podwójnie doładowana turbosprężarkami jednostka napędowa w odmianie Performance wytwarza moc 605 KM i 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Praca silnika może być częściowo ograniczona poprzez funkcję dezaktywacji połowy cylindrów (cylindry 2, 3, 5 i 8 wyłączają się przy niskich prędkościach). Moc trafia na cztery koła. Napęd quattro jest wyposażony w mechaniczny centralny mechanizm różnicowy, połączony ze zautomatyzowaną 8-stopniową skrzynią biegów. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,7 s, a jego prędkość maksymalna w odmianie z przesuniętym ograniczeniem elektronicznym zatrzymuje się przy 305 km/h. Precyzję prowadzenia poprawić potrafi dynamiczny układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy na tylnej osi i profile jazdy, które zmieniają charakterystykę reakcji silnika i skrzyni biegów, wspomagania kierownicy i pracy zawieszenia. Takie właśnie auto ma Jerzy Dudek. Za taki nowy i dobrze doposażony samochodów trzeba było kiedyś zapłacić ponad 700 tys. zł. Dziś na rynku wtórnym ceny Audi RS6 Avant C7 są bardzo zróżnicowane i kształtują się od 250 tys. zł wzwyż. Wszystko zależy od stanu samochodu, rocznika i jego historii.