Po kolizji, nie oddał go na złom. Maciej Musiałowski ODBUDOWAŁ kultowego klasyka - ZDJĘCIA

2021-02-15 11:52

Pachnące nowością, świetnie wyposażone i nafaszerowane elektroniką samochody, nie są dla każdego. Jedni kierowcy użytkują tylko nowe wozy, które co kilka lat wymieniają, a drudzy wolą auta klasyczne albo wręcz zabytkowe. Do osób lubujących się w starych sprzętach zdecydowanie należy Maciej Musiałowski. Młody aktor jeździ wyjątkowym kabrioletem, który jest starszy on niego. Co to dokładnie za samochód?

Maciej Musiałowski uznawany za jednego z najbardziej obiecujących aktorów młodego pokolenia, to utalentowany muzycznie absolwent słynnej łódzkiej filmówki. Telewidzowie znają go z takich seriali, jak: „Druga szansa”, „Kod genetyczny”, „Ultraviolet” czy „Osiecka”, a także z udziału w programie stacji TVN „Ameryka Express”. Dużą rozpoznawalność przyniósł Musiałowskiemu film „Sala samobójców. Hejter” wyreżyserowany przez Jana Komasę, w którym aktor wystąpił w głównej roli męskiej. Obserwujący Maćka na Instagramie, mogą z tego społecznościowego konta dowiedzieć się między innymi, jakim samochodem jeździ młody artysta. Co ciekawe, aktor wcale nie lansuje się w nowoczesnych, drogich i szybkich brykach. Jego oczkiem w głowie jest klasyczny kabriolet.

Zobacz też: Filip Chajzer jeździ NAJDROŻSZYM SUV-em TEJ marki. Zaskakująca przesiadka? - ZDJĘCIA

Samochód Maćka Musiałowskiego to dokładnie Alfa Romeo Spider z połowy lat 80-tych. Auto zaprojektowane przez słynne włoskie studio Pininfarina, początkowo znane jako model Duetto, to jeden z najdłużej produkowanych samochodów w historii motoryzacji. Produkcja trwała od roku 1966, aż do połowy lat 90-tych, z wprowadzanymi przez ten czas modernizacjami. To właśnie pierwszym Spiderem w kultowym filmie „Absolwent” jeździł Dustin Hoffman. Auto Musiałowskiego to egzemplarz po drugim liftingu w srebrnym kolorze nadwozia. Wyposażenie nie rozpieszcza komfortem i zawiera jedynie to co niezbędne - jest m.in. składane ręcznie miękkie poszycie dachu, klimatyczny drewniany wieniec kierownicy oraz proste 2-osobowe wnętrze. W prowadzenie trzeba włożyć trochę siły, podobnie jak w utrzymanie tego samochodu, który ze względu na swoje lata stale potrzebuje różnych zabiegów serwisowych.

Jak na prawdziwego sportowego roadstera przystało, w Spiderze silnik pracujący pod długą maską, został ustawiony wzdłużnie i przekazuje napęd na tylną oś. Rzędowe jednostki benzynowe montowane przez Alfę Romeo nie miały dużej mocy, ale za sprawą lekkiego nadwozia wystarczały do dynamicznej jazdy. Spider w latach 80-tych występował z motorem 1.6 95 KM lub 2.0 128 KM. Musiałowski w tym kabriolecie zaliczył niegroźną kolizję, co wpłynęło na decyzję o gruntownym remoncie. Alfa Romeo została wypatroszona do gołej blachy i przeszła renowację - koniecznie zobaczcie zdjęcia w galerii.

Nasi Partnerzy polecają