Liczy 5,2 metra długości, ma granatowy kolor nadwozia i duże obręcze kół, a wokół nie brakuje ozdobnych chromów. Przedłużone Audi A8 L wygląda imponująco i wręcz ocieka elegancją przyciągającą wzrok. Takim autem jeździ Piotr Kraśko. Mimo solidnych gabarytów i 2 ton masy własnej, wóz jest zwinny na drodze i pozwala sobą łatwo manewrować na parkingach. Tylne koła zostały wyposażone w oś skrętną, dzięki czemu w zależności od prędkości pojazdu są one w stanie zmienić swoje położenie o kilka stopni. Dzięki temu Audi A8 lepiej trzyma się drogi na długich łukach i jednocześnie o wiele łatwiej się nim parkuje. Pneumatyka zawieszana nieodczuwalnie wybiera nierówności drogi.
Testowaliśmy: Audi A8 L 55 TFSI: pokaz siły i powrót na szczyt
Audi A8 L jest wewnątrz przestronne, rewelacyjnie wykończone materiałami wysokiej jakości i ma w wyposażeniu masę udogodnień oraz zaawansowanych rozwiązań technicznych. Cyfrowe zegary, obsługa przeniesiona w całości na dotykowe ekrany, sterowanie funkcjami auta za pomocą naturalnego głosu, arsenał asystentów wspomagających prowadzenie, automatycznie dociągane drzwi czy elektrycznie chowane osłony nawiewów w desce, to tylko niektóre efektowne gadżety znajdujące się w Audi A8.
WIDEO - tak prezentuje się Audi A8 L w czerni
Wielka i szybka
Niestety nie wiemy, jaki silnik pracuje pod maską limuzyny Piotra. Flagowiec ten może być zasilany silnikami benzynowymi lub wysokoprężnym i niezależnie od wersji układu napędowego, zawsze legitymuje się świetnymi osiągami. W polskiej ofercie A8 L występuje w benzynowej odmianie 55 TFSI quattro tiptronic o mocy 340 KM i 500 Nm (3.0 V6, 0-100 km/h w 5,7 s) lub 60 TFSI quattro tiptronic o mocy 460 KM i 660 Nm (4.0 V8, 0-100 km/h w 4,4 s). Motor wysokoprężny jest jeden - to 50 TDI quattro tiptronic o mocy 286 KM i 600 Nm (3.0 V6, 0-100 km/h w 5,9 s). W standardzie w każdej wersji montowany jest układ napędowy quattro oraz automatyczna skrzynia biegów. Dodatkowo napęd jest zelektryfikowany poprzez zastosowanie układu typu Mild Hybrid. Alternator i rozrusznik to jeden element chłodzony cieczą, a jego użycie umożliwiło nie tylko rekuperację energii magazynowanej w dodatkowej baterii (do 12 kW), ale i toczenie się z całkowicie wyłączonym silnikiem.
Przeczytaj też: W garażu Kuby Wojewódzkiego zalega 1,5 mln zł! NIKT NIE CHCE kupić tego auta?!
W salonach rozpiętość cen nowych Audi A8 L jest znaczna. Bazowa wersja 50 TDI to wydatek minimum 450 000 zł. Kolejne na liście 55 TFSI kosztuje co najmniej 484 100 zł, a na 60 TFSI trzeba wyjściowo przygotować 520 100 zł. Doposażenie auta w różne nowinki i elementy podnoszące komfort potrafi podnieść ostateczną cenę nawet o ponad 200 tys. zł.