Toyota Yaris czwartej generacji została zaprojektowana na platformie GA-B w technologii TNGA (Toyota New Global Architecture), zapewniającej solidną, sztywną konstrukcję, nisko położony środek ciężkości i pewne prowadzenie, o czym klienci przekonali się już w nowej odsłonie Toyoty Corolli. Długość Yarisa została minimalnie skrócona względem poprzedniej generacji (o 5 mm), ale już rozstaw osi zwiększył się aż o 50 mm, rozstaw kół urósł o 57 mm, podobnie jak szerokość, która wzrosła o 50 mm. Zgrabnie narysowane auto wpada w oko sprawiając wrażenie zwinnego oraz zwrotnego i takie też ma być w rzeczywistości. Pozycja za kierownicą jest dużo przyjemniejsza w stosunku do poprzednika, ponieważ siedzi się nieco niżej. Dużo lepsze wrażenie sprawiają fotele, wieniec kierownicy ma przyjemny niewielki rozmiar, a w otoczeniu pojawia się więcej miękkich materiałów i wyposażenia, jakiego wcześniej Toyota w tym segmencie nie stosowała.
ZOBACZ WIDOK 360°
Nowe układy napędowe
Postawiony na nowoczesnej płycie Yaris, poza zdecydowanie bardziej odważnym designem otrzymał także wydajniejszy napęd hybrydowy 4. generacji, legitymujący się większą mocą i sprawnością. Hybryda w tym aucie jest oparta na nowym 3-cylindrowym silniku 1.5 Dynamic Force i systemowo generuje moc 116 KM. Auto z hybrydą przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 s, co jest niezłym wynikiem, jak na oszczędny pojazd segmentu B. Napęd wędruje tradycyjnie na przednią oś poprzez jednostopniową skrzynię e-CVT.
Przeczytaj też: Toyota GR Yaris ma wzięcie w Polsce
Polski importer głośno i z dumą mówi o niższym zużyciu paliwa. Pojazd ten w mieście potrafi korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego do nawet 80% czasu pracy. System rekuperacji sprawnie odzyskuje energię magazynując ją w akumulatorze litowo-jonowym. W trybie EV uda się pokonać odcinek do 2 km, a prędkość maksymalna przy wykorzystaniu tylko energii elektryczne wzrosła do 130 km/h.
Poza hybrydą, w ofercie będą również konwencjonalne silniki. Mowa o 3-cylindrowych jednostkach benzynowych o pojemności 1.0 lub 1.5 litra. Silnik 1.0 l o mocy 72 KM współpracuje z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów. Opracowana specjalnie do Yarisa nowa jednostka 1.5 l o mocy 121 KM, standardowo jest parowana z 6-stopniową skrzynią manualną lub opcjonalnie z automatyczną CVT.
Bogate wyposażenie
Auto nie jest tanie i Toyota Polska doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Na wzrost cen przyczyniły się bardziej restrykcyjne normy emisji spalin oraz obowiązkowa standaryzacja systemów bezpieczeństwa. W związku z tym w 4. generacji Yarisa nie ma już otwierającej wersji Life. Wyposażenie na starcie jest znacznie bogatsze i zaczyna się od specyfikacji Active.
Nowa Toyota Yaris oferowana jest w 5 wersjach. Podstawowa wersja Active (od 58 900 zł z silnikiem benzynowym 1.0 VVT-i, w wersji hybrydowej od 76 900 zł) zawiera bogate wyposażenie, w tym zupełnie nowe systemy bezpieczeństwa. W standardzie jest oferowany system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7", dwoma głośnikami, Bluetooth, cyfrową obsługą stacji radiowych DAB, interfejsem Android Auto i Apple Carplay oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Standardowa jest także klimatyzacja – automatyczna w odmianie hybrydowej lub manualna z silnikami konwencjonalnymi.
Na to auto czekamy: Debiutuje Toyota Yaris Cross! Ten zupełnie nowy SUV segmentu B ma zostać bestsellerem - ZDJĘCIA, WIDEO
Polski importer Toyoty nie obawia się użyć argumentu, że nowy Yaris to najbezpieczniejszy samochód w segmencie B. Ten pojazd już jest przygotowany na nowe normy homologacyjne. W Yarisie standardowo montowany jest pakiet Toyota Safety Sense 2. generacji. Składają się na niego: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, asystent utrzymania pasa ruchu (LTA), inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall) i system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS). Nowością są także poduszki powietrzne między kierowcą i pasażerem w pierwszym rzędzie siedzeń.
Druga wersja Comfort jest wzbogacona o kamerę cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi, 4 głośniki, światła przeciwmgielne, inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz trójramienną skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokrytą skórą. Yaris Comfort kosztuje od 59 900 zł z podstawowym silnikiem, a z napędem hybrydowym od 77 900 zł. Wersję tę można wzbogacić o pakiet Style (5000 zł) zawierający m.in. pełne oświetlenie LED-owe, 16-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane tylne szyby, a także w pakiet Tech (3000 zł) oznaczający solidną paczkę technologii na pokładzie, włącznie z cyfrowymi zegarami i rozbudowanymi multimediami z większym ekranem 8-calowym.
Zobacz: Taka jest nowa Toyota Yaris 2020! Widzieliśmy na żywo czwartą generację. Będzie nowym bestsellerem?
Wersje Selecton Elegant oraz Selection Style kosztują od 74 900 zł. Wyróżniają się dwukolorowym nadwoziem bez dopłaty oraz pełnymi światłami LED, w tym przeciwmgielnymi i tylnymi ze światłowodem. Ich wyposażenie zawiera także lusterko fotochromatyczne, elektrycznie składane lusterka boczne, inteligentny kluczyk, klimatyzację dwustrefową i przycisk Start.
Specjalna wersja Premiere Edition otrzymuje ponadto czerwony lakier metalizowany Tokyo Fusion oraz czarny dach w odcieniu Night Sky Black, a także 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/45 R17. Yaris Premiere Edition kosztuje 75 900 zł z silnikiem 1.5 l oraz 89 900 zł w wersji hybrydowej. Dopłata za automatyczną skrzynię biegów dla silnika benzynowego wynosi 5000 zł.
W finansowaniu dla firm, które oferuje importer, nieznacznie droższa wersja Comfort okazuje się być de facto... tańsza od bazowej. Lepiej wyposażony Yaris to koszt 665 zł miesięcznie, a rata dla najtańszej odmiany została skalkulowana na poziomie 667 zł miesięcznie.
KLIKNIJ i POBIERZ - Toyota Yaris 2020 - polski cennik i wyposażenie PDF
2020 Toyota Yaris - cennik
silnik/wersja | Active | Comfort | Selection Elegant | Selection Style | Premiere Edition |
---|---|---|---|---|---|
1.0 VVT-i 72 KM 5 M/T | 58 900 zł | 59 900 zł | - | - | - |
1.5 VVT-i 121 KM 6 M/T | - | 63 900 zł | 74 900 zł | 74 900 zł | 75 900 zł |
1.5 VVT-i 121 KM Multidrive S | - | 68 900 zł | 79 900 zł | 79 900 zł | 80 900 zł |
1.5 Hybrid 116 KM e-CVT hybryda | 76 900 zł | 77 900 zł | 88 900 zł | 88 900 zł | 89 900 zł |