Czym wozi się Dawid Kwiatkowski? W tym aucie jest trochę sportu i wyższe zawieszenie - ZDJĘCIA PAPARAZZI

2019-02-20 7:13

Dawid Kwiatkowski to młody i rozpoznawalny polski piosenkarz oraz autor tekstów. 23-latek to także juror popularnego talent show Voice of Kids, który poza muzyką lubi też obcować z luksusowymi markami samochodów. Był już widziany za kierownicą takich aut, jak Lexus IS i BMW X1, a ostatnio BMW X4. Zobaczcie, jak prezentuje się użytkowany przez Dawida usportowiony SUV.

Moda na wysokie i komfortowe samochody już dawno dotarła do polskich celebrytów. Nic więc dziwnego, że Dawid Kwiatkowski coraz częściej pokazuje się w sportowych niemieckich SUV-ach. BMW X4 to auto klasy średniej, które zadebiutowało w 2014 roku jako alternatywa dla modelu X3. Model X4 był i jest mocno inspirowany pierwszym w historii SUV-em coupe - BMW X6. Ze względu na nowe trendy producent aut z Bawarii skurczył X6 do bardziej przyziemnych rozmiarów, co przyniosło świetne rezultaty.

W tym niszowym segmencie nie praktyczność gra pierwsze skrzypce, a styl. BMW X4 ma mniejszy bagażnik od X3 (500 l zamiast 550 litrów) i mniej miejsca nad głowami pasażerów na tylnej kanapie. Aby zmieścić tam choćby osoby średniego wzrostu, BMW musiało obniżyć siedzenia w drugim rzędzie, co poskutkowało tym, że w drugim przedziale nie siedzi zbyt wygodnie.

Sprawdź: Testowaliśmy ten samochód - TEST BMW X4 35d xDrive

Choć praktyczność nie jest w tym modelu priorytetem, decydując się na ten samochód, nie powinniśmy być zawiedzeni. Przede wszystkim, jak każde inne BMW, X4 ugości fenomenalną pozycją za kierownicą i szerokim zakresem regulacji. Wnętrze należy również do jednych z najbardziej ergonomicznych w swojej klasie i jest proste w obsłudze.

Egzemplarz Dawida Kwiatkowskiego to model pierwszej generacji, który zadebiutował na rynku w 2014 roku i był produkowany do 2018 roku. Wschodząca gwiazda rynku crossoverów premium była w tym czasie oferowana z czterema jednostkami benzynowymi (2-litrowymi R4 i 3-litrowymi R6) oraz trzema wysokoprężnymi (2-litrowym R4 i dwoma 3-litrowymi silnikami R6). W zależności do wersji auto dysponowało mocą od 184 KM — w podstawowej xDrive20i - do nawet 360 KM w najmocniejszej odmianie M40i z doładowanym 3-litrowym silnikiem benzynowym. Sprint od 0 do 100 km/h trwał od 8,1 s. do 4,9 s. Ceny nowych aut w salonach wahały się od 187 700 zł do ponad 305 200 zł.

Druga generacja

Po ogromnym sukcesie modelu X4 BMW zaprezentowało w 2019 roku drugą generację, która aktualnie cieszy się podobnie dużym zainteresowaniem i jako pierwsza w historii doczekała się wersji X4M o mocy 479 KM (510 z pakietem Competition). Poza tym druga generacja otrzymała taką samą gamę silników, ale zyskała na cenie. Teraz podstawowy egzemplarz bez wyposażenia dodatkowego to wydatek rzędu od 204 400 zł do nawet 333 600 zł za aktualnie najmocniejszy wariant X4 M40i. Ceny nadchodzącej X4 M nie są jeszcze znane.