Dacia, rumuńska marka należąca do francuskiego koncernu Renault, jest obecna na polskim rynku od siedmiu lat. Na polskie drogi wyjechał właśnie 20 tysięczny egzemplarz Dacii sprzedany w naszym kraju. Jest nim Logan Pick-up z silnikiem benzynowym 1.6. Dacia oferuje samochody, które mają wszystko, co potrzebne po możliwie najniższej cenie.
Przeczytaj koniecznie: Dacia poszerza ofertę aut z fabrycznym gazem LPG
Obecnie na naszym rynku dostępne są cztery modele Dacii w segmencie aut osobowych: Logan, Sandero, Logan MCV i Duster oraz dwa modele dostawcze – Logan Pick-up i Logan Van. W maju do sprzedaży weszły pierwsze auta Dacii z fabryczną instalacją gazową (ofertą objęto oba modele samochodów dostawczych), w czerwcu poszerzono ofertę LPG o trzy modele osobowe (Logan, Logan MCV oraz Sandero).
Patrz także: Dacia Duster 4x4 Elegance - opinia testera
Dynamiczny wzrost marki Dacia jest odzwierciedleniem zmiany mentalności nabywców. Wcześniej klienci mieli opory przez kupowaniem samochodu w niskiej cenie. Obecnie, według badania firmy Cételem przeprowadzonego w 2010 roku, na najważniejszych rynkach europejskich, klienci coraz częściej poszukują samochodów w rozsądnej cenie. Relacja jakości do ceny nabrała z pewnością większego znaczenia pod wpływem kryzysu gospodarczego.
>>> Dacia Duster No Limit - gotowa do startu. Moc 850KM!
Hitem ostatnich miesięcy jest Duster, który zadebiutował na polskim rynku wiosną 2010 roku. Cieszy się on dużą popularnością nie tylko w Polsce, gdzie sprzedano już prawie 3,5 tysiąca sztuk, ale we wszystkich krajach europejskich. Wprowadzając Dustera, Dacia udowodniła, że można zaoferować klientom funkcjonalny i przyjazny dla środowiska SUV po doskonałych własnościach terenowych po przystępnej cenie.