Uroczyste przekazanie nowego oznakowanego radiowozu odbyło się w środę 15 stycznia w miejscowości Ozimek. Zakup auta był inicjatywą władz samorządowych z Ozimka, Turawy i Chrząstowic, których włodarze przeznaczyli na nowy pojazd ponad 50 tys. złotych. Druga część środków pochodziła z budżetu Komendy Głównej Policji.
Sprawdź: TEST Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4 Prestige: praktyczna, dzielna i tania
Obecny podczas przekazania pojazdu Mł. insp. Rafał Drozdowski, Komendant Miejski Policji w Opolu podziękował burmistrzowi i wójtom za wsparcie na rzecz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców, poprzez dofinansowanie zakupu nowego radiowozu. Lokalne samorządy od lat wspierają finansowo zakupy radiowozów. W dodatku każdego roku przeznaczają środki na dodatkowe służby dla policjantów.
Dacia Duster 4WD
Pojazd, który trafił w ręcę policjantów z Ozimka to Dacia Duster 4WD, czyli najtańszy na rynku samochód terenowy, który pomimo niskiej ceny poza asfaltem radzi sobie bez problemów. Duster rumuńskiej produkcji, choć silnie związany z marką Renault, startuje w cenniku od kwoty 41 900 zł w wersji wyposażenia Access. Wówczas otrzymujemy praktycznego SUV-a z 1-litrowym silnikiem, 5-biegowym manualem i napędem na przednią oś. Niewielka 3-cylindrowa jednostka generuje 100 KM i 160 Nm momentu obrotowego. To idealna propozycja dla tych, którzy wymagają od auta jedynie dużej przestrzeni, niewielkiego spalania i praktyczności. Auto poradzi sobie z każdym krawężnikiem, a poza asfaltem będzie czuć się równie dobrze, co na publicznych drogach.
Jeżeli jednak częściej zjeżdżamy z asfaltu i lubimy poszaleć po bezdrożach, warto zainteresować się wariantem z napędem 4WD, który producent oferuje w wersji wyposażenia Comfort od kwoty 69 700 zł. W tej cenie pod maską "czworonoga" znajdzie się turbodoładowana jednostka 1.3 TCe z bezpośrednim wtryskiem, która generuje moc 130 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Ponadto mocniejszy motor domyślnie współpracuje już z 6-biegowym manualem. Nowego Dustera w jeszcze mocniejszej odmianie mieliśmy okazję testować w naszej redakcji (KLIKNIJ i sprawdź TEST).
WIDEO - tak wygląda produkcja Dacii Duster
Dacia Duster - wersje i osiągi
Silnik | Pojemność | Moc |
Skrzynia biegów |
Prędkość maksymalna |
Przyśpieszenie (0-100 km/h) |
---|---|---|---|---|---|
SCe 115 4x2 | 1598 cm3 | 116 KM & 156 Nm | 5 MT | 172 km/h | 11,9 s |
TC 100 4x2 | 999 cm3 | 100 KM & 170 Nm | 5 MT | 168 km/h | 12,5 s |
TCe 130 4x2 FAP | 1332 cm3 | 130 KM & 240 Nm | 6 MT | 191 km/h | 11,1 s |
TCe 130 4x4 FAP | 1332 cm3 | 130 KM & 240 Nm | 6 MT | 186 km/h | 11,1 s |
TCe 150 4x2 FAP | 1332 cm3 | 150 KM & 260 Nm | 6 MT | 196 km/h | 10,6 s |
TCe 150 4x2 FAP | 1332 cm3 | 150 KM & 260 Nm | 6 MT | 196 km/h | 10,6 s |
Blue dCi 95 | 1461 cm3 | 95 KM & 240 Nm | 6 MT | 169 km/h | 12,6 s |
Blue dCi 115 | 1461 cm3 | 116 KM & 260 Nm | 6 MT | 181 km/h | 10,5 s |
Blue dCi 115 4x4 | 1461 cm3 | 116 KM & 260 Nm | 6 MT | 177 km/h | 10,4 s |