Z silnikiem Renaut
Dla zmniejszenia kosztów wytwarzania finalnego produktu zdecydowano wykorzystać części i podzespoły z innych modeli. I tak duster powstał na płycie podłogowej dacii logan. Do napędu przewidziano sprawdzone silniki Renault.
W wersji z napędem na cztery koła zastosowano zaadaptowany od Nissana system dający możliwość kierowcy wyboru jednego z trzech dostępnych trybów rozdziału momentu obrotowego na koła.
Kierowca wybiera tryb
W trybie AUTO napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od chwilowych warunków przyczepności pod kołami. Do pokonywania trudnych miejsc przewidziano tryb LOCK, który blokuje system i rozdziela w odpowiedniej proporcji napęd na wszystkie koła. Natomiast w trybie 4x2 napędzane są jedynie koła przedniej osi, co w zupełności wystarcza do jazdy po drogach o suchej i dobrej przyczepności.
Sześć biegów w skrzyni
Wersja dustera 4x4 wyposażona została w nową mechaniczną skrzynię sześciobiegową o bardzo krótkim pierwszym przełożeniu. Umożliwia ono poruszanie się z małą prędkością na nierównym terenie oraz ułatwia ruszanie z miejsca w przypadku dużego obciążenia auta lub pod stromy podjazd.
Użytkowe i terenowe zalety dustera podnosi jego bardzo przystępna cena, która z pewnością potrafi zrekompensować różne niedoskonałości auta.