Dacia Duster Cup - od zera do bohatera! Nowe auto i nowa rajdowa klasyfikacja

2016-10-21 19:43

Dacia to jedna z najszybciej rozwijających się marek samochodowych w Europie. Kluczem do sukcesu okazuje się niska cena. Kolejnym krokiem rozwoju jest sportowa rywalizacja w rajdach – nawet dla kierowców z małym budżetem.

Dacia Duster Cup to nowa klasyfikacja w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Pierwszy sezon, który będzie miał miejsce w przyszłym roku, to minimum 5 rund zaciekłej, szutrowej rywalizacji. Co ważne, kierowcy nie muszą posiadać licencji wyścigowej. Jedynym warunkiem jest ważne prawo jazdy kategorii B. Przez cały sezon (kalendarz jest w trakcie ustalania) kierowcom pomagał będzie Krzysztof Hołowczyc, poprowadzi też specjalne szkolenie na początku sezonu.

Zobacz też: TEST Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: pogromca bezdroży

– Zachęcam naprawdę wszystkich, bo Dacia Duster Cup to okazja, jakiej dotąd nie było w rajdach terenowych. Zawodnicy poza profesjonalnie przygotowanym samochodem będą mieli zapewnioną specjalną strefę serwisową, magazyn części zamiennych i doradztwo techniczne. Pakiet, dzięki któremu będą mogli koncentrować się na rywalizacji – mówi Krzysztof Hołowczyc.

Samochód został przygotowany przez Over Limit Motors oraz Hołowczyc Racing. To prawdziwa rajdówka wyposażona w klatkę bezpieczeństwa (zgodną z załącznikiem J). Dodatkowo zdecydowano się na aluminiowe osłony podwozia, zwiększenie prześwitu do 28 centymetrów, wyrzucenie wygłuszeń i zastąpienie boczków drzwi płatami włókna węglowego. Rywalizację na szutrze usprawnią dedykowane opony produkcji Michelin.

Dacia Duster w takiej specyfikacji wyceniona jest na 99 000 złotych netto. Zawodnicy zainteresowani udziałem w Dacia Duster Cup już teraz mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony internetowej daciadustercup.pl.
.

Dacia Duster Cup - specyfikacja auta
.

Rajdowa
Oryginalna
SILNIK 1461 cm3   
1461 cm3
Moc 130 KM przy 4200 obr./min 109 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 287 Nm przy 1903 obr./min 240 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna 170 km/h 168 km/h
Przyspieszenie 11 s 12,9 s
Emisja CO2 137 g/km 126 g/km
Średnie spalanie (mieszane) 12-20 l/100 KM 4,8 l/100 km
ZAWIESZENIE
Przód amortyzator Reiger dedykowany MacPherson
Tył amortyzator Reiger dedykowany wielowahacz
Opony BF Goodridge 215/70R16 215/65R16
Obręcze Braid dedykowane
fabryczne
Amortyzatory Reiger dedykowane fabryczne
WYMIARY
Długość (mm) 4315 4315
Szerokość (mm) 2000 2000
Wysokość (mm) 1625 1625
Rozstaw kół przód/tył (mm) 1620/1580 1590/1560
Waga (kg) 1428 1340
Prześwit (mm) 280 mm 210 mm

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Nasi Partnerzy polecają