Dacia Duster Cup to nowa klasyfikacja w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Pierwszy sezon, który będzie miał miejsce w przyszłym roku, to minimum 5 rund zaciekłej, szutrowej rywalizacji. Co ważne, kierowcy nie muszą posiadać licencji wyścigowej. Jedynym warunkiem jest ważne prawo jazdy kategorii B. Przez cały sezon (kalendarz jest w trakcie ustalania) kierowcom pomagał będzie Krzysztof Hołowczyc, poprowadzi też specjalne szkolenie na początku sezonu.
Zobacz też: TEST Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: pogromca bezdroży
– Zachęcam naprawdę wszystkich, bo Dacia Duster Cup to okazja, jakiej dotąd nie było w rajdach terenowych. Zawodnicy poza profesjonalnie przygotowanym samochodem będą mieli zapewnioną specjalną strefę serwisową, magazyn części zamiennych i doradztwo techniczne. Pakiet, dzięki któremu będą mogli koncentrować się na rywalizacji – mówi Krzysztof Hołowczyc.
Samochód został przygotowany przez Over Limit Motors oraz Hołowczyc Racing. To prawdziwa rajdówka wyposażona w klatkę bezpieczeństwa (zgodną z załącznikiem J). Dodatkowo zdecydowano się na aluminiowe osłony podwozia, zwiększenie prześwitu do 28 centymetrów, wyrzucenie wygłuszeń i zastąpienie boczków drzwi płatami włókna węglowego. Rywalizację na szutrze usprawnią dedykowane opony produkcji Michelin.
Dacia Duster w takiej specyfikacji wyceniona jest na 99 000 złotych netto. Zawodnicy zainteresowani udziałem w Dacia Duster Cup już teraz mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony internetowej daciadustercup.pl.
.
Dacia Duster Cup - specyfikacja auta
.
Rajdowa |
Oryginalna | |
SILNIK | 1461 cm3 |
1461 cm3 |
Moc | 130 KM przy 4200 obr./min | 109 KM przy 4000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 287 Nm przy 1903 obr./min | 240 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna | 170 km/h | 168 km/h |
Przyspieszenie | 11 s | 12,9 s |
Emisja CO2 | 137 g/km | 126 g/km |
Średnie spalanie (mieszane) | 12-20 l/100 KM | 4,8 l/100 km |
ZAWIESZENIE | ||
Przód | amortyzator Reiger dedykowany | MacPherson |
Tył | amortyzator Reiger dedykowany | wielowahacz |
Opony | BF Goodridge 215/70R16 | 215/65R16 |
Obręcze | Braid dedykowane |
fabryczne |
Amortyzatory | Reiger dedykowane | fabryczne |
WYMIARY | ||
Długość (mm) | 4315 | 4315 |
Szerokość (mm) | 2000 | 2000 |
Wysokość (mm) | 1625 | 1625 |
Rozstaw kół przód/tył (mm) | 1620/1580 | 1590/1560 |
Waga (kg) | 1428 | 1340 |
Prześwit (mm) | 280 mm | 210 mm |