Wyścig Pikes Peak International Hill Climb odbędzie się 26 czerwca br. w stanie Colorado w USA. Za kółkiem wyścigowego Dustera zasiądzie Jean-Philippe Dayraut, trzykrotny zwycięzca Trophée Andros. - Dla kierowcy ujarzmienie takiego monstrum na górskiej, asfaltowo-szutrowej drodze w drifcie przy prędkości 200 km/h jest czymś, co może się ziścić tylko na Pikes Peak. Nie znam żadnej innej dyscypliny sportowej, w której taki bolid mógłby wystartować – powiedział Jean-Philippe Dayraut. Francuski kierowca rajadowy ma na koncie 6 tytułów Mistrza Francji w zawodach torowych (w klasie samochodów jednomiejscowych i Super Tourisme), jest asem wyścigów na lodzie, trzykrotnym zwycięzcą i aktualnym mistrzem Trophée Andros. Jak zapowiadają przedstawiciele Dacii, celem jest walka o zwycięstwo.
Przeczytaj koniecznie: Dacia Duster 4x4 Elegance - opinia testera
Dacia Duster No Limit została przygotowana przez zespół ekspertów z Tork Engineering (projekt, produkcja, montaż i udoskonalenia) oraz Sodemo (silnik) przy współpracy zespołu Renault Sport Technologies. Dacia Duster No Limit została zaprojektowana zgodnie z wymaganiami regulaminu technicznego dla kategorii Unlimited, w której będzie startowała: brak ograniczeń mocy i pojemności skokowej, pełna dowolność w zakresie masy pojazdu, doboru opon, układu przeniesienia napędu oraz aerodynamiki nadwozia. Karoserię auta wykonano z zbrojonego włóknem szklanym tworzywa.
Patrz także: Dacia Sandero 1.2 hatchback, model 2011 - dane techniczne, spalanie, cena
Potężny silnik o mocy 850 KM przygotowany specjalnie przez firmę Sodemo na bazie bloku silnikowego NISSAN VR 38 DETT (V6 o pojemności 3,8 l) z Nissana GT-R. Silnik Dacii Duster No Limit zapewnia maksymalne osiągi pojazdu pomimo wysokości, na jakiej odbywa się wyścig (wysokość n.p.m. na starcie/mecie: 2 860/4 300 m). Silnik współpracuje z nietypową skrzynią biegów - 6-przełożeniową, sekwencyjną skrzynią biegów firmy Sadev, specjalnie przystosowaną dla potrzeb optymalnego wykorzystania potężnej mocy silnika przy zachowaniu wysokiej precyzji i szybkości zmiany przełożeń. Zastosowane w przypadku Dacii Duster No Limit rozwiązania w zakresie aerodynamiki są rzadko dopuszczane w regulaminach wyścigów. Były one przedmiotem specjalnej serii testów przeprowadzonych w tunelu aerodynamicznym.
Dane techniczne Dacii Duster No Limit
UKŁAD JEZDNY
Typ: profile rurowe ze stali 25CD4S
Zawieszenie z podwójnymi trójkątnymi wahaczami
Amortyzatory OHLINS TT 40 MK2
SILNIK
Blok silnika: NISSAN VR 38 DETT/Nissan GT-R
6 cylindrów w układzie „V”, 3,8 l, bi-turbo, 4 zawory na cylinder
Średnica cylindra x skok tłoka = 95,5 x 88,4 mm
Maksymalna moc: 850 KM przy 7 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm przy 5 000 obr./min
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sześcioprzełożeniowa, sekwencyjna skrzynia biegów SADEV
Mechanizm różnicowy SADEV
UKŁAD HAMULCOWY
Przód (średnica tarcz w mm - rodzaj) 355 - stalowe wentylowane
Tył (średnica tarcz w mm - rodzaj) 330 - stalowe wentylowane
KOŁA
Felgi 9’’ x 18’’ z kutego aluminium
Opony Pirelli 240/65 18”
WYMIARY/MASA
Długość: 4 450 mm
Szerokość: 1 900 mm
Rozstaw kół przednich/tylnych 1 690 mm
Rozstaw osi: 2 500 mm
Masa: 950 kg
Zbiornik paliwa: 80 l