Dacia Duster NO LIMIT trzecia w wyścigu na szczyt Pikes Peak

2011-07-06 4:30

Dacia Duster No Limit w świetnym stylu wkroczyła do grona uczestników słynnego wyścigu na szczyt Pikes Peak, który odbył się w Colorado Springs w Stanach Zjednoczonych. Prowadzona przez Jeana-Philippe’a Dayraut, trzykrotnego zwycięzcę rajdu Trophée Andros, Dacia Duster No Limit dokonała prawdziwego wyczynu uzyskując trzeci czas w klasyfikacji generalnej.

Słynny wyścig na szczyt Pikes Peak, który odbył się w Colorado Springs w Stanach Zjednoczonych wygrał Nobuhiro Tajima samochodem Suzuki SX4 w czasie 9 min 51 s (rekord trasy). Na drugiej pozycji uplasował się Rhys Millen -  Hyundaï RMR PM580, z czasem 10 min 09 s. Na trzecim miejscu wyścig ukończył Jean-Philippe Dayraut jadący Dacią Duster No Limit, z czasem 10 min 17 s. Prowadzona przez Jeana-Philippe’a Dayraut, trzykrotnego zwycięzcę rajdu Trophée Andros, Dacia Duster No Limit dokonała prawdziwego wyczynu uzyskując trzeci czas w klasyfikacji generalnej obok znamienitych i wielokrotnych zwycięzców wyścigu.

Przeczytaj koniecznie: Dacia Duster No Limit - gotowa do startu. Moc 850KM!

Osiemdziesiąta dziewiąta edycja tego najsłynniejszego, najtrudniejszego i najbardziej znanego na świecie wyścigu na szczyt góry z entuzjazmem przyjęła sukces samochodu nazwanego frenchy rookie oraz jego ekipy technicznej. Wyczyn ten jest tym większy, że o realizacji projektu uczestnictwa w tym wyścigu zadecydowano w grudniu ubiegłego roku. Samochód o specjalnie opracowanej specyfikacji wykonano w trzy miesiące, a zarówno kierowca, jak i marka Dacia mieli po raz pierwszy wziąć udział w tego typu zawodach.

Patrz także: Dacia Duster 4x4 Elegance - opinia testera

Przed wyścigiem Jean-Philippe Dayraut miał tylko trzy dni na jazdy treningowe przygotowujące do startu w warunkach rzeczywistych, na zapoznanie się z trasą i nauczenie się ścigania z rywalami, którzy od wielu lat biorą udział w tej imprezie i znają już trasę na pamięć. Jean-Philippe Dayraut, sześciokrotny Mistrz Francji na torze (w klasie Monoplace i Super Tourisme), as jazdy na lodzie, trzykrotny zdobywca tytułu mistrzowskiego w rajdzie Trophée Andros był mocnym przeciwnikiem dla pozostałych uczestników wyścigu. - Jest to najbardziej niesamowity i wyczerpujący wyścig w mojej karierze. Wymaga on szczególnych umiejętności prowadzenia samochodu na odcinkach asfaltowych i na szutrze. Jestem szczęśliwy, że zdobyłem miejsce na podium i udało mi się znaleźć wśród najlepszych – powiedział Jean-Philippe Dayraut.

>>> Dacia poszerza ofertę aut z fabrycznym gazem LPG

Mimo 850-konnego silnika przygotowanego specjalnie na wyścig przez firmę Sodemo na bazie silnika V6 3.8 l z Nissana GT-R, a także niewielkiej masy samochodu wynoszącej 950 kg, osiągi Dacii Duster były nadal dalekie od pojazdów innych zawodników, których prototypy często miały moc powyżej 1000 KM. Natomiast układ jezdny Dacii Duster No Limit przygotowany specjalnie do tych zawodów przez inżynierów z Tork Engineering (projekt, opracowanie, produkcja, montaż) we współpracy z Renault Sport Technologies, które podzieliło się swoim doświadczeniem w sportach samochodowych, okazał się wyjątkowo skuteczny i był z pewnością najlepszym rozwiązaniem konstrukcyjnym w całej stawce.