W 1999 roku firma Renault objęła 51% kapitału Dacii i rozpoczęła realizację dwóch projektów: modernizacji rumuńskich zakładów przemysłowych i jednocześnie opracowania samochodu przystępnego cenowo dla wszystkich. Tak powstała koncepcja małego sedana z małolitrażowymi silnikami pod maską o nazwie Logan, którego seryjna produkcja i sprzedaż rozpoczęła się w 2004 roku. Konstruktorzy postawili na przestronne wnętrze, łatwość obsługi i przede wszystkim niską cenę zakupu. Dacia ze swoją ofertą idealnie wstrzeliła się w niezaspokojone dotąd zapotrzebowania.
Auto szybko dorobiło się kolejnych odmian nadwoziowych. W 2006 roku do gamy dołączyła wersja kombi o nazwie MCV, a rok później na jego bazie powstał użytkowy van oraz pick-up. Cztery lata po debiucie samochód przeszedł gruntowny facelifting. Osiem lat po premierze pierwszego Logana, w 2012 roku przyszedł czas na kolejną, o wiele nowocześniejszą drugą generację, która jest obecna dziś w salonach sprzedaży.
Przeczytaj też: Nowa Dacia Logan 0.9 TCe - TEST sedana drugiej generacji - ZDJĘCIA
Logan niespodziewanie okazał się innowacyjnym pomysłem. Jego projekt dał początek programowi rozwoju całej gamy aut, a model ten stał się strategicznym filarem rozwoju. Dacia czerpiąca pełnymi garściami ze stosowanych rozwiązań technologicznych koncernu Renault, rozwija się w najlepsze i przynosi milionowe zyski. Pojazdy od Dacii to często spotykane środki transportu nie tylko w krajach rozwijających się, ale także w bogatych państwach Starego Kontynentu.
Dacia posiada w Rumunii solidną bazę produkcyjną, wykorzystywaną na potrzeby aż 43 krajów, w których sprzedawane są pojazdy tej marki. W skład firmy wchodzi centrum wzornictwa przemysłowego, współpracujące z nim centrum inżynieryjne, zakład produkcji podzespołów mechanicznych, zakład montażu nadwozi, centrum części zamiennych oraz centrum logistyczne.