Dacia Logan z zamierzenia jest autem globalnym, skierowanym do klientów o mniej zasobnych portfelach. Auto zbudowane zostało w oparciu o elementy różnych modeli Renault. Pierwsze Logany pojawiły się na rynku w 2004 roku. Auto zebrało krytyczne opinie na temat wyglądu i wykończenia wnętrza. Jednak nawet krytycy przyznają, że drugiego tak dużego i jednak solidnie zmontowanego auta za cenę ok. 30 tys. zł, nie znajdziemy.
>>> Dacia Logan – tapety na pulpit
Dacia Logan miała charakteryzować jedną główną cechą, którą miała być niska cena. W związku z tym konstrukcja auta zawiera rozwiązania sprawdzone w autach Renault. Płytę podłogową zaczerpnięto z Renault Modus, a zawieszenie z Clio. Silniki z kolei zaczerpnięto z Thalii. Logan występuje jako sedan, a od 2006 roku także jako kombi MCV, występujące także w wersji 7-osobowej. Dostępne są także użytkowe wersje MCV oraz wersja pick-up.
>>> Dacia Logan MCV 1.6 Van – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena
Budowa wersji MCV oparta jest o wydłużoną płytę podłogową Logana w wersji sedan. W porównaniu do sedana model MCV jest dłuższy o 27 cm, dzięki czemu autem tym można przewozić 5 lub 7 osób. Produkcja Dacii Logan odbywa się w rumuńskiej miejscowości Pitesti.
>>> Dacia Logan 2008 r. – cena od 15 tys. zł
Już w standardzie Dacia Logan jest bardzo przyzwoicie wyposażona, m.in. w poduszkę powietrzną kierowcy. Poduszka dla pasażera dostępna jest w wyższych wersjach wyposażenia. Seryjnie jest też montowany system antypoślizgowy ABS firmy Bosch oraz system elektronicznej korekcji siły hamowania EBV, działający jak EBD oraz system wspomagania nagłego hamowania BAS.