Od teraz nazwa Dacia jest pisana nowym fontem wielkimi literami, a nowy emblemat to po prostu złączone w symetryczny sposób wielkie litery DC. Oficjalnie wprowadzone nowe logo pojawiło się już przy okazji styczniowej prezentacji koncepcyjnej Dacii Bigster. W modelu tym DC znalazło się na podświetlanym grillu samochodu, tak jak wytłoczone w plastikach na nadwoziu napisy DACIA utrzymane w nowym foncie. Nowa czcionka jest dość niestandardowa i ma futurystyczny wygląd. Linie są geometryczne, litery uproszone, a zielony kolor khaki stanowiący od teraz podstawę kolorystyczną odmłodzonego brandu, jest ukłonem w stronę bliskości marki z naturą – szczególnie w przypadku modelu Duster.
Testowaliśmy: Prosta, powolna i elektryczna. Dacia Spring ma przewieźć z punktu A do B i nic więcej
Nowe logo ma jasno mówić o tożsamości marki. Uproszczony charakter znaku firmowego świadczy o tym, że Dacia koncentruje się na tym, co ważnie, bez zbędnego przekombinowania. Dacia już wystartowała z wprowadzaniem nowej tożsamości. Logotypy zostały pozmieniane na witrynach internetowych, pojawiły się na oficjalnych profilach w mediach społecznościowych i trafią na broszury informacyjne o produktach marki. Na początku 2022 r. rozpoczną się zmiany wizualne salonów dealerskich, a nowe logo i emblemat w drugiej połowie 2022 r. trafi do pierwszego pojazdu, który przy okazji będzie Dacią nowej generacji. Będzie to prawdopodobnie nowy SUV, którego zapowiada koncepcyjna Dacia Bigster.
Dacia jest marką należącą do Grupy Renault. Działa w 44 krajach, głównie w Europie i w basenie Morza Śródziemnego. Marka, powstała w Rumunii w 1968 roku, została wykupiona przez Grupę Renault, która wraz z wprowadzeniem na rynek w 2004 roku modelu Logan nadała jej nową dynamikę. Dacia oferuje samochody o najlepszym stosunku wartości do ceny na rynku. Flagowe modele marki - Logan, Sandero i Duster - zapewniły jej spektakularny sukces handlowy. Do dnia dzisiejszego Dacia sprzedała ponad 7 milionów samochodów.