Dacia nieprzerwanie od 1999 roku trzyma się swojej strategii wychodzącej na przeciw do kierowców z mało zasobnymi portfelami. Rumuńska marka korzystająca z wiedzy wypracowanej przez Grupę Renault, do której należy od 1999 roku, wjechała do segmentu B małych sedanów w 2004 roku.
Zbudowana w ścisłej współpracy z francuzami Dacia Logan szybko okazała się hitowym międzynarodowym produktem. Gama modelowa zaczęła się powoli rozrastać, a to sprawiło, że po 10 latach Dacia ma już w ofercie takie auta osobowe jak: sedana, kombi, hatchbacka, minivana, kombivana, SUV-a, czy lekkie pojazdy dostawcze.
Przeczytaj: TEST Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi: w sam raz na wyjazd na działkę
Po tym, jak w 2013 roku Dacia wprowadzona została na rynek w 6 krajach (w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Danii, Norwegii, na Cyprze i na Malcie), marka nadal się rozwija, a przed końcem bieżącego roku wejdzie do sprzedaży w Izraelu. Co ciekawe 2014 to dla Dacii znakomity rok - w pierwszym półroczu sprzedaż samochodów marki wzrosła o 24,4%. Wyniki popularności rosną we wszystkich krajach europejskich. Na tym obszarze geograficznym w pierwszym półroczu 2014 roku wzrost sprzedaży samochodów marki wyniósł aż 36,2%.