Poprzednia generacja Dacii Sandero mogła poszczycić się zaledwie trzema (na pięć możliwych) gwiazdkami bezpieczeństwa. W tym roku do testów przystąpiła najświeższa druga generacja rumuńskiego auta, wyposażona w benzynowy silnik 1.2-litra. Inżynierowie, mając w pamięci kiepskie wyniki I odsłony miejskiego wozu, dołożyli starań, by najnowsze dziecko marki nie przyniosło hańby.
>>> DACIA Lodgy 1.5 dCi - TEST rodzinnego minivana od SuperAuto24.pl <<<
Euro NCAP przetestowało Sandero na cztery sposoby: bezpieczeństwo pasażerów podczas zderzenia czołowego, bocznego oraz w trakcie uderzenia w słup bokiem auta. Zbadano także bezpieczeństwo pieszego w razie potrącenia. Wszystko to ma odzwierciedlać najczęstsze realia wypadków drogowych. Obecnie testy Euro NCAP są uważane za najbardziej wiarygodne, jednak nie brakuje opinii, że producenci aut projektują swoje pojazdy specjalnie pod nie, gdyż wysokie noty zderzeniowe mogą poprawić wyniki sprzedaży.
Najnowsza Dacia całkiem nieźle poradziła sobie w tegorocznych próbach, a końcowy wynik 4 gwiazdki może nie jest najwyższy, jednak świadczy o tym, iż rumuński producent na poważnie podchodzi do kwestii poprawy bezpieczeństwa w sprzedawanych modelach. Sandero to pierwsza w historii Dacia, z więcej niż trzema gwiazdkami bezpieczeństwa.
Szczegółowe wyniki crash testu Dacii Sandero II
- bezpieczeństwo dorosłych: 80%,
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%,
- bezpieczeństwo pieszych: 57%,
- ocena systemów bezpieczeństwa: 55%