Technologie jazdy autonomicznej nabierają rozpędu, a kooperacja Daimlera i BMW ma przyspieszyć opracowanie pewnych rozwiązań. Koncerny będą współpracować, by szybciej rozwinąć techniczne rozwiązania niezbędne do wprowadzenia nowych systemów wsparcia kierowcy, silnie zautomatyzowanej jazdy na drogach szybkiego ruchu oraz autonomicznego parkowania.
Przeczytaj także: Miliard na walkę z Uberem! BMW i Mercedes łączą siły
Nie mówimy tu więc o pełnej autonomii, ale o szeregu rozwiązań technicznych, które dopiero stanowią kroki do wprowadzenia jazdy autonomicznej z prawdziwego zdarzenia. To, nad czym będą pracować Daimler i BMW, ma wprowadzić autonomię poziomu czwartego na pięciostopniowej skali. Poziom 5. to nieosiągalna póki co pełna autonomia w każdych możliwych warunkach.
Partnerzy zapowiadają, że wprowadzenie rozwiązań do aut seryjnych miałoby się rozpocząć w 2024 roku. Gdy systemy będą już gotowe, producenci mają je wdrażać niezależnie od siebie.
Ponadto planowane są dalsze rozmowy na temat rozszerzenia współpracy na wyższe poziomy automatyzacji dla obszarów
zurbanizowanych i centrów miast.