Renault Megane przechodzi do historii
Ponad ćwierć temu poznaliśmy Renault Megane pierwszej generacji. Kompakt, który w ofercie francuskiego producenta zastąpił Renault 19 był prawdziwą rewolucją. Nowoczesna stylistyka i kilka wersji nadwozia sprawiały, że Megane wyróżniało się na ulicy. Jaskrawożółty kolor wersji Coupe, w latach 90. przyciągał spojrzenia i do dziś może się podobać. Miłośnicy motoryzacji pamiętają również rajdowe sukcesy Renault Megane MAXI. Tą rajdówką ścigał się m.in. Janusz Kulig.
Czas na elektryfikację
Dziś, Renault Megane w spalinowej wersji odchodzi do historii. Jak donosi portal Autocar, fabryki kończą już pracę nad modelem obecnej generacji. W ofercie musi być miejsce dla elektrycznego modelu E-Tech, a produkcja oraz sprzedaż spalinowej wersji jest już praktycznie nieopłacalna. Renault Megane czwartej generacji można jeszcze kupić w salonach i ten stan rzeczy nie zmieni się jeszcze zapewne przez parę miesięcy. Nie wiemy jeszcze, kiedy producent przestanie przyjmować zamówienia, ale na tę chwilę prawdopodobną datą wydaje się być pierwszy lub drugi kwartał 2023 roku.
Tak zmieniało się Renault Megane przez lata
Renault Megane było popularne również w naszym kraju. Po pierwszej generacji nadszedł czas na drugą, jeszcze odważniej stylizowaną i znacznie bezpieczniejszą. Podobnie jak Megane I, Megane II pojawiło się na rynku w wersjach 3 i 5-drzwiowej, jako 4-drzwiowy sedan i w wersji kabriolet. Tak szeroka była typowa dla lat 90. i 2000. Dziś, jeden model rzadko występuje w więcej niż jednym lub dwóch rodzajach nadwozia. Trzecia odsłona Megane była nieco bardziej zachowawcza i wstrzeliła się w czasy mody na silniki diesla, która (choć trudno w to uwierzyć) w Europie miała się doskonale jeszcze 10 lat temu. W czasach trzeciej generacji, prężnie działali również inżynierowie z Renault Sport - Megane R.S. z lat 2009-2015 doczekało się wielu specjalnych odsłon i odmian, a wśród nich Renault Megane Trophy-R. Czwarta odsłona, która niebawem skończy rynkowy staż, to zapowiedź zmian. W gamie znalazły się silniki benzynowe, jednostki diesla, a także hybrydy. Elektryfikacja w Megane czwartej generacji dała o sobie znać, a dziś u dealerów możemy jeszcze kupić Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid. Warto wspomnieć również o specjalnej edycji Trophy-R, która wykręciła znakomity czas na Pętli Północnej toru Nuerburgring.
Renault Megane E-Tech
Nowe Renault Megane E-Tech nie jest już kompaktem, którego znamy. Nowa odsłona modelu urosła i przybrała formę crossovera. Renault obiecuje, że na jednym ładowaniu możemy pokonać do 470 km. Mocniejsza, 218-konna odmiana osiąga setkę w 7,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. W ofercie są również akumulatory w dwóch rozmiarach. Mniejsza bateria o pojemności 40 kWh pozwoli na przejechanie do 300 km (WLTP) na jednym ładowaniu.