Nowe Audi Q3 to od strony stylistycznej muskularny przód z ośmiokątną osłoną chłodnicy i duże boczne wloty powietrza. Reflektory zbiegają się klinowato ku środkowi i będą występować w trzech wersjach, w zależności od wyposażenia. Kontrastowe kolorystycznie listwy na brzegach nadkoli podkreślają offroadowy wygląd, a pochylone słupki D i mocno zarysowane nadkola dodają karoserii muskulatury. Klienci do wyboru otrzymają jedenaście kolorów lakieru, sportowy pakiet S line oraz trzy linie wyposażeniowe wnętrza, które będzie można dowolnie łączyć z pakietami zewnętrznymi.
Kabina zawiera wiele elementów przywodzących na myśl modele klasy wyższej marki Audi. Tablicę rozdzielczą podzielono na dwa poziomy: jej górna część obejmuje nawiewy, a dolna – dużą ośmiokątną powierzchnię o wyglądzie czarnego panelu. Centralny element nowej koncepcji obsługi, wyświetlacz dotykowy MMI touch, otoczono z kolei czarnym, błyszczącym obramowaniem. Razem ze znajdującym się poniżej panelem obsługi klimatyzacji, jest on pochylony pod kątem 10 stopni ku kierowcy. Po lewej stronie kierownicy znajduje się moduł z przyciskami funkcji oświetlenia, który zastąpił regulator obrotowy z poprzedniego modelu.
Fotele poza standardowymi mogą być też sportowe, obite na życzenie kombinacją skóra/sztuczna skóra i tkanina Alcantara. Całkowicie nową opcją są powierzchnie na tablicy rozdzielczej i na podłokietnikach pokryte Alcantarą, dostępne w trzech kolorach, w tym także w soczystym kolorze pomarańczowym. O nastrojowy klimat otoczenia zadba w ciemnościach pakiet oświetlenia Ambiente oraz oświetlenia konturowego Ambiente z akcentami na konsoli środkowej, desce i w drzwiach. Inne najwyższej klasy rozwiązania to dwustrefowa klimatyzacja, ogrzewanie postojowe, ogrzewana kierownica i szklany dach panoramiczny.
Więcej miejsca
Nowe Audi Q3, bazujące na modułowej płycie podłogowej koncernu Volkswagen przeznaczonej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, urosło pod względem prawie wszystkich wymiarów. Długość mierzy 4485 mm (+97 mm), szerokość 1849 mm (+18 mm), wysokość 1585 mm (-5 mm). Rozstaw osi wydłużono o 78 mm i teraz auto legitymuje się wynikiem 2681 mm, przekładającym się na więcej miejsca we wnętrzu pod względem swobody dla kolan, głowy i łokci.
Kanapę można przesuwać o 150 mm do przodu i do tyłu. Jej oparcie, podzielone na trzy części w stosunku 40:20:40, ma możliwość pochylenia w siedmiu stopniach. Opcjonalnie, dla pasażerów siedzących z tyłu dostępny jest środkowy podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki. W zależności od pozycji kanapy i ustawienia jej oparć, bagażnik ma pojemność od 530 do 675 litrów. Ze złożonymi oparciami, pojemność wynosi 1525 l. Powierzchnię bagażową można regulować na wysokość, w trzech poziomach. Dla dodatkowego komfortu podróży, Audi dostarcza w opcji pakiet schowków i siatek. Łatwy dostęp do bagażnika umożliwia elektrycznie uruchamiana pokrywa. W połączeniu z komfortowym kluczykiem, można ją otwierać i zamykać również ruchem stopy.
Cyfrowy świat
Koncepcja obsługi i wyświetlaczy została opracowana zupełnie od nowa. Audi zrezygnowało z zegarów analogowych. Już ze standardowym wyposażeniem w radio MMI, dostępna jest cyfrowa tablica rozdzielcza o przekątnej 10,25", którą kierowca obsługuje przy pomocy wielofunkcyjnej kierownicy. W przypadku pierwszego opcjonalnego stopnia rozbudowy – radia MMI plus, klient może na życzenie uzupełnić tablicę rozdzielczą o dodatkowe funkcje, przekształcając ją w ten sposób w kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit.
Wraz z MMI plus, pośrodku tablicy rozdzielczej montowany jest wyświetlacz dotykowy MMI touch o przekątnej 8,8 cala. W przypadku najwyższej wersji wyposażenia w nawigację MMI Navigation plus, wyświetlacz dotykowy ma przekątną 10,1 cala. Informacje w kokpicie cyfrowym Audi virtual cockpit pojawiają się na jego ekranie o przekątnej 10,25 cala, który na życzenie klienta można zamienić na wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Kierowca może ustawić trzy różne widoki ekranu, w tym nowy, sportowy.
Audi Q3 z nawigacją MMI Navigation plus wyposażono dodatkowo w nowe sterowanie głosowe wykorzystujące język potoczny. Rozumie ono także sformułowania wypowiadane swobodną składnią. W razie potrzeby inteligentny menedżer dialogowy stawia pytania, pozwala na korekty, oferuje możliwości wyboru i akceptuje, gdy wchodzi się mu w słowo.
Aktywne zawieszenie
Audi Q3 oferuje szerszy zakres pod względem właściwości jezdnych. Opcjonalnie zawieszenie może być wyposażone w system kontroli tłumienia. Charakterystyka pracy amortyzatorów jest dopasowywana do warunków nawierzchni i do sytuacji na drodze. Alternatywą jest zawieszenie sportowe – z bardziej sztywną regulacją sprężyn i amortyzatorów oraz progresywnym układem kierowniczym.
W celu dopasowania charakterystyki pojazdu do swoich potrzeb, klient może zamówić w opcji system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Posiada on sześć trybów: auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency i individual. Tryby regulują i różnicują sposób pracy przepustnicy, układu kierowniczego, szybkości przełączania biegów automatycznej przekładni S tronic oraz amortyzatorów. Na życzenie Audi dostarcza asystenta zjazdu ze wzniesienia.
Przednia oś kompaktowego SUV-a to klasyczne kolumny McPhersona, oś tylna z kolei to złożona struktura czterowahaczowa. Rozmiar aluminiowych felg sięga w zależności od pakietów stylistyki zewnętrznej od 17 albo 18 do 20 cali średnicy.
Benzyna i diesel
Na początek Audi Q3 będzie pojawi się w sprzedaży z czterema silnikami do wyboru: trzema jednostkami TFSI z filtrem cząstek stałych i jedną jednostką TDI. Zakres ich mocy sięga od 150 KM do 230 KM. Wszystkie cztery to silniki czterocylindrowe z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Bazowa jednostka to silnik 1.5 TFSI 150 KM (35 TFSI). Kolejna 2.0 190 KM (40 TFSI) i najmocniejsza 2.0 230 KM (45 TFSI). Diesel 2.0 o mocy 150 KM otrzyma oznaczenie 35 TDI. Po wejściu modelu na rynek program silników wzbogaci jednostka 2.0 TDI o mocy 190 KM. Silniki (w zależności od mocy) będą łączone z manualną skrzynią 6-biegową lub szybką siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic, współpracującą z napędem na przednią oś lub na cztery koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym. Jego elektroniczne zarządzanie łączy dużą radość jazdy z doskonałą stabilnością i świetną trakcją.
Nowe Audi Q3 trafi na rynek jesienią. Standard wyposażenia obejmie m.in. cyfrową deskę rozdzielczą, radio MMI z Bluetooth, kierownicę wielofunkcyjną, klimatyzację, reflektory diodowe, przesuwaną kanapę z regulowanym oparciem, ostrzeganie przed opuszczeniem toru jazdy, system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front, czujnik światła/deszczu, czy regulowany limiter prędkości.