Na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem, marka z czterema pierścieniami w logo prezentuje najnowsze Audi S4. Elegancki sedan dzięki lekkiej konstrukcji, mocnemu silnikowi i bogatemu pakietowi najnowszych rozwiązań technicznych, pokazuje jak zaawansowane i szybkie auta potrafią wytwarzać Niemcy.
W Audi S4 najważniejsze jest źródło napędu. Sercem auta jest zaprojektowany na nowo, turbodoładowany silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka 3.0 TFSI generuje moc 354 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępnego w przedziale 1300-4500 obr./min).
Motor, któremu wtóruje stały napęd na cztery koła quattro i zautomatyzowana 8-biegowa skrzynia tiptronic, rozpędza Audi S4 od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. W porównaniu do poprzedniego silnika zredukowano zużycia paliwa. Według testów zużycia paliwa NEDC, Audi S4 Limousine zużywa poniżej 7,4 litra benzyny na 100 km i emituje tylko 170 g CO2 na km.
Przeczytaj: TEST Audi S3 Limousine 2.0 TFSI: sportowe wrażenia dla każdego
Samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy napędu quattro, kieruje 60 procent mocy momentu obrotowego na tylną oś, a 40 procent na oś przednią. W zależności od zaistniałej sytuacji, nawet 70 procent momentu może zostać skierowane na oś przednią i nawet aż 85 procent na oś tylną.
Selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego między kołami, uzupełnia pracę napędu quattro. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, koła toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu są minimalnie przyhamowywane, zanim jeszcze mogłyby wpaść w poślizg. Dzięki temu, zachowanie pojazdu podczas jazdy jest bardziej precyzyjne i stabilne, a samochód bardziej zwrotny. W opcji do S4 będzie można zamówić sportowy mechanizm różnicowy, aktywnie rozkładający siłę napędową między tylnymi kołami.
Podwozie S4 zawieszono o 23 mm niżej niż w przypadku modelu bazowego. Taki sam prześwit ma opcjonalne podwozie z aktywnym systemem kontroli zawieszenia. Standardem jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który pozwala kierowcy na wybór jednego spośród kilku trybów charakterystyki pracy zawieszenia. W nadkolach seryjnie pojawiają się 18-calowe obręcze z oponami 245/40. Opcjonalnie będzie można zamówić felgi 19-calowe. Dynamiczny układ kierowniczy, zmieniający w zależności od prędkości swoje przełożenie, to jeden z elementów wyposażenia opcjonalnego
Nowe Audi S4 B9 będzie dostarczane klientom dopiero w 2016 roku.
.