BMW i8 Roadster to całkowita nowość w gamie modelowej. Wygląd zewnętrzny o smukłej sylwetce i wizualnie obniżonym środku ciężkości to nieco przekonstruowany projekt 4-osobowego Coupe. Pomimo pozbawienia auta dachu pozostawiono futurystyczne drzwi otwierane do góry. Zniknęły za to dwa tylne siedzenia na rzecz mechanizmu odpowiedzialnego za automatykę składania dachu. Przez wzmocnienie karoserii auto jest stało się cięższe o 60 kg w stosunku do zamkniętej wersji. Otwieranie i zamykanie miękkiego dachu obywa się elektrycznie i trwa 15 s. Operację składania i rozkładania można wykonać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Pozbawienie auta tylnych siedzeń pozwoliło wygospodarować we wnętrzu 100 litrów miejsca na bagaż za fotelami.
Nasz TEST: BMW i3: cudak na kilowatogodziny
Napęd hybrydowy plug-in BMW i8 został zmodernizowany. Pojemność ogniw wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego zwiększono z 20 do 34 Ah. Pojemność energetyczna brutto wzrosła z 7,1 do 11,6 kWh. Silnik elektryczny generuje maksymalną moc 105 kW (143 KM) i 250 Nm. Jazda na samym silniku elektrycznym umożliwia poruszanie się prędkością do 105 km/h (przed liftingiem do 70 km/h). Auto po naciśnięciu przycisku eDrive niemal bezgłośnie i bez lokalnej emisji spalin potrafi się poruszać z prędkością do 120 km/h. Zasięg elektryczny wynosi 53 km (BMW i8 Roadster) lub 55 km (BMW i8 Coupe).
Spalinowa jednostka to 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra, oferujący moc 170 kW (231 KM) i 320 Nm. Silnik spalinowy napędza tylną oś, a silnik elektryczny wprawia w ruch oś przednią, co tworzy hybrydowy napęd na cztery koła. Wersja i8 Roadster przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,6 s. Odmiana i8 Coupe "setkę" osiąga w 4,4 s. Prędkość maksymalna aut wynosi 250 km/h. Według producenta zużycie paliwa w cyklu mieszanym dla wersji Roadster wynosi 2,1 l/100 km, a w odmianie Coupe średnie zużycie to 1,9 l.
BMW i8 Roadster pojawi się na rynku w maju 2018 roku.