Debiut Renault Talisman: nowy sedan zastępuje modele Laguna i Latitude

2015-07-06 19:13

Francuzi oficjalnie prezentują światu swój nowy produkt. Renault Talisman to obiecujący sedan, który zastępuje równocześnie aż dwa modele - Lagunę i Latitude. Auto z czasem zostanie przedstawione również w odmianie kombi.

Oto najnowsza duma Renault - dzieło, które udało się utrzymać w tajemnicy do samego końca. W dniu 6 lipca nastąpiła oficjalna premiera auta, wraz z udostępnieniem informacji prasowych na jego temat. Tym samym klienci segmentu D otrzymują nowy produkt szykowany do sprzedaży.

Renault Talisman wpisuje się doskonale w klasyczną stylistykę prestiżowego sedana. Auto ma smukłą i elegancką sylwetką, okraszoną designerskimi elementami. Jest rozciągnięty grill, nietypowo układające się lampy, LED-owa technologia świetlna, czy system kamer wspierający jazdę i mechanizm wspomagania parkowania Easy Park Assist. Nadwozie będzie dostępnie w 10 kolorach, w tym 9 lakierów to odmiany metalizowane. W nadkolach będą montowane felgi w rozmiarach od 16 do 19 cali.

Przeczytaj też: TEST Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi: biały kruk

Producent obiecuje, że komfort i przyjemność jazdy będą najwyższe w klasie. Pomagać ma w tym duża ilość miejsca dla wszystkich pasażerów. Przednie siedzenia to najwyższy standard w tej kategorii, o czym świadczyć ma podgrzewanie, wentylowanie, elektryka i pamięć ustawień oraz szeroki zakres regulacji samego fotela i zagłówków. Wymiar od poziomu siedzisk do dachu z przodu wynosi 902 mm, a z tyłu 855 mm. Bagażnik zmieści imponujący litraż 608 dm3 (zgodnie z normą VDA). W konsoli centralnej podstawowo pojawi się 4,2-calowy wyświetlacz do obsługi funkcji auta. Domeną lepszych wersji wyposażenia będzie ekran 7-calowy, a system R-Link 2 z ekranem nawet o przekątnej 8,7 cala (montowany pionowo) to już opcjonalny top. Nad zegarami wpasowano wyświetlacz Head-Up, a o jakość dźwięku zadba Surround BOSE.

Renault Talisman dzięki technologii Multi-Sense, która umożliwia wybór trybu jazdy, pozwoli na dostosowanie stylu jazdy do upodobań kierowcy. W konstrukcji wykorzystano system 4 kół skrętnych 4Control z układem Electronic Damper Control (sterowanym zawieszeniem). Pod maską znajdzie się diesel Energy dCi o mocy 110 KM lub dCi 130 KM ze skrzynią manualną lub automatyczną EDC do wyboru. Najmocniejszy dCi 160 KM będzie łączony tylko z automatem EDC. Jednostki benzynowe TCe o mocach 150 KM i 200 KM zostaną spięte wyłącznie z 7-biegową skrzynią zautomatyzowaną EDC. Napęd jest przekazywany tradycyjnie na koła przednie.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Nasi Partnerzy polecają