Trzecie Porsche Cayenne winduje na kolejny poziom zarówno doznania sportowe, jak i poczucie komfortu. SUV po raz pierwszy otrzymał mieszane ogumienie i tylną oś skrętną. Jeszcze lepsze właściwości jezdne na asfalcie zapewniają montowany standardowo aktywny napęd na obie osie, układ Porsche 4D Chassis Control, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne i elektroniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Mimo znacznie bogatszego wyposażenia standardowego Cayenne waży nawet o 65 kg mniej od poprzednika, a przy tym zachowuje swoje znakomite walory jazdy poza utwardzonymi drogami.
W chwili premiery do wyboru będą dwa nowo opracowane silniki o 6 cylindrach. Pierwsza 3-litrowa jednostka turbo o mocy 340 KM i 450 Nm (+40 KM w stosunku do poprzednika) zapewnia znakomite osiągi. Od 0 do 100 km/h SUV rozpędza się w 6,2 s (5,9 s z pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. Montowany w Cayenne S motor 2.9 litra V6 biturbo o mocy 440 KM i 550 Nm pozwala rozwinąć prędkość maksymalną 265 km/h, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,9 s (bez pakietu 5,2 s).
Zobacz również: Nadjeżdża trzecia generacja Porsche Cayenne
Nadwoziem pojazdu wydłużono o 63 mm (do 4918 mm), szerokość jest równa 1983 mm, a wysokość niższa o 9 mm. W stosunku do poprzednia niezmieniony został rozstaw osi wynoszący 2895 mm. Odmieniony design Cayenne sprawił, że pojazd ma bardziej smukłe nadwozie. Pojemność bagażnika wzrosła z 670 do 770 litrów. Koła mają o 1 cal większą średnicę, co w połączeniu z montowanymi po raz pierwszy szerszymi oponami tylnej osi podkreśla lepszą dynamikę jazdy. Przeprojektowane tylne lampy z przestrzennym wypełnieniem i smukłym pasem diod LED łączy charakterystyczne, trójwymiarowe logo Porsche. Przód to powiększone wloty powietrza w zderzaku. Nowe są też w reflektory wykorzystujące LED-owa technologię świetlną. Wnętrze to przede wszystkim przestylizowana deska rozdzielcza z ogromnym dotykowym ekranem w środkowej konsoli (12,3"), obsługującym rozbudowane funkcje infotainment.
Nawet w trudniejszym terenie Cayenne oferuje przyjemność z jazdy. Tryby off-roadowe ułatwiają kierowcy dobór ustawień właściwych dla danych warunków drogowych. Standardowo aktywowany jest program Onroad. Dla średnio trudnych warunków terenowych przewidziano cztery dodatkowe tryby: Mud (błoto), Gravel (żwir), Sand (piach) oraz Rocks (skały). Pracę napędu, podwozia i blokad dyferencjałów można dopasować do poszczególnych warunków. Za dystrybucję siły napędowej we wszystkich modelach Cayenne odpowiada aktywny napęd na obie osie. Moc pomiędzy przednimi a tylnymi kołami rozdziela inteligentny, w pełni zmienny układ Porsche Traction Management (PTM). Napęd spełnia wszystkie wymogi, jeśli chodzi o zapewnienie trakcji na nieutwardzonej nawierzchni.
Trzecią generację Porsche Cayenne można już zamawiać w polskich salonach. Ceny modelu Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł, a Cayenne S – od 451 320 zł.