W trakcie pobytu w Vancouver liczne grono osób, w tym członkowie Komitetu Organizacyjnego Zimowej Olimpiady i Paraolimpiady w Vancouver 2010 (VANOC), sportowcy, przedstawiciele mediów, rządu i zamieszkujący Vancouver zwykli kierowcy będą mogli zapoznać się z modelem Volt, a swoje uwagi przedstawić jego konstruktorom.
Chevrolet volt, którego wprowadzenie do sprzedaży w Kanadzie zaplanowano na połowę 2011 roku, napędzany jest zawsze i niezależnie od prędkości prądem elektrycznym. Pozwala on na pokonanie odległości 64 kilometrów bez wykorzystania benzyny i emisji spalin po jednokrotnym doładowaniu, który to zasięg można dodatkowo zwiększyć, co z kolei czyni go jedynym pojazdem z napędem elektrycznym, który nie pozostawi kierowcy "na lodzie" po rozładowaniu akumulatora. Korzystając z "czystej" elektryczności Kolumbii Brytyjskiej, chevrolet volt nie będzie emitował więcej niż cztery procent spalin zwykle emitowanych przez nawet najekonomiczniejsze napędy hybrydowe dostępne obecnie na rynku.
Codzienne doładowywanie chevroleta volta wymagać będzie rocznie mniejszej ilości energii elektrycznej niż przeciętne domowe lodówki i zamrażarki. Przy kosztach doładowania nieprzekraczających 1 dolara, volt dla większości kierowców będzie tańszy w utrzymaniu niż codzienna filiżanka ulubionej kawy.
Koncern GM szacuje, iż przy kosztach rzędu 10 centów za kilowatogodzinę pokonanie jednej mili chevroletem volt na napędzie elektrycznym kosztować będzie jedną szóstą w porównaniu do konwencjonalnych pojazdów z napędem spalinowym.