Alfa Romeo Tonale ujrzała światło dzienne! Nowy włoski crossover mocno spokrewniony z Jeepem Compass i Renegade nie zawiódł pod względem designu - wygląda genialnie. Linia GT, wąskie i długie reflektory oraz ta wielka listwa świetlna na tylnej klapie z zakręconą sygnaturą. Do tego wszystkiego duże, charakterystyczne dla aut tej marki felgi i gotowe. Nowa Tonale niewątpliwie będzie przyciągać spojrzenia. W kabinie również jest po nowemu, aczkolwiek to co dobre, nie uległo zmianie. Mowa chociażby o kierownicy, która została przeniesiona rodem z odświeżonej Giulii - cała reszta jest zupełnie nowa i kompletnie cyfrowa.
Polecany artykuł:
Pierwsza tak cyfrowa
Alfa Romeo Tonale to pierwsza tak cyfrowa propozycja włoskiej marki. To właśnie w nowym modelu po raz pierwszy debiutują cyfrowe zegary o przekątnej 12,3-cala, którym towarzyszy niewiele mniejszy (10,25"), dotykowy wyświetlacz kompletnie nowego systemu multimedialnego. Większością funkcji kierowca będzie sterować z poziomu systemu, ale szczęśliwie z bliźniaczych modeli Stellantis zapożyczono klawiaturę z fizycznymi przyciskami do obsługi klimatyzacji. Ostało się także pokrętło DNA, służące do szybkiej zmiany trybu jazdy.
Tonale wymiarami wpisuje się w segment kompaktowych crossoverów tj. spokrewniony z nią Jeep Compass - włoska nowość mierzy 4,53 m długości, 1,84 m szerokości i 1,6 m wysokości. Czworo pasażerów powinno wygodnie tym podróżować. Niestety w pierwszym komunikacie nie dowiadujemy się, jak wygląda kwestia bagażnika...
Elektryfikacja w Alfie
Nowa Alfa Romeo Tonale będzie dostępna z benzynowymi jednostkami o pojemności 1,5-litra (130 lub 160 KM), wspieranymi przez 48-woltowe instalacje elektryczne. Domyślnie te silniki współpracują z dwusprzęgłowymi i 7-biegowymi przekładniami automatycznymi, które kierują moment obrotowy na przednią oś. Do oferty zawita również wersja plug-in (PHEV) o mocy 275 KM, wyposażona w napęd na wszystkie koła Q4. Tutaj za przenoszenie momentu na wszystkie koła odpowiedzialna będzie 6-biegowy automat. Na niektórych rynkach oferta jednostek napędowych poszerzy się o motor wysokoprężnego diesla 1.6 Multijet (130 KM) oraz benzynowy wariant Q4 bez wtyczki o mocy 256 KM.
Kiedy na drogach?
Alfa Romeo Tonale będzie dostępna w wersji Super oraz T.I, które będzie można doposażyć kolejno w pakiet Sprint (dla Super) oraz pakiet Veloce (dla T.I.). Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się w Europie od 4 czerwca, a już do końca bieżącego roku trafi na pozostałe rynki. Dla bardziej wymagających klientów producent przygotował wariant "Edizione Speciale", który będzie można zamówić już w kwietniu br.