Debiutuje Audi RS6 Avant C8. Jest ostentacyjne, mocne i piekielnie szybkie! Zobacz ZDJĘCIA i WIDEO

2019-08-21 15:40

Nareszcie debiutuje nowe Audi RS6 Avant C8. Pod maską 4-litrowy silnik benzynowy V8 rozwijający moc 600 koni mechanicznych i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Piekielna siła w połączeniu z napędem quattro i szybką 8-biegową przekładnią Tiptronic gwarantuje piorunujące osiągi. Agresywnie wystylizowane kombi „setkę” łamie w 3,6 sekundy!

Minęło 25 lat, odkąd Audi zaprezentowało swoje legendarne Audi RS2 Avant, które zostało opracowane wspólnie z marką Porsche. Dziś przyszła pora aby poznać najnowszy na szybkie kombi, którym jest Audi RS6 Avant generacji C8. Model ten opracowany przez oddział Audi Sport po raz pierwszy będzie sprzedawany w Ameryce Północnej i spróbuje przekonać do siebie bogatych obywateli Stanów Zjednoczonych. 

Test poprzednika: Audi RS6 performance 4.0 V8 TFSI quattro: kombi z idealnego świata

Pod względem wizualnym samochód ocieka agresją i nie ma zbyt wiele wspólnego z konwencjonalnym Audi A6. To pierwszy model linii RS o tak ostentacyjnym nadwoziu. Poza dachem i tylną klapą, każdy inny panel zewnętrzny, od przedniego grilla, aż po tylny dyfuzor, został dla RS6 Avant zaprojektowany od nowa. Reflektory pochodzą z nowego A7 (reflektory LED w technologii RS-Matrix będą opcjonalne) i mieszczą się w nowym zderzaku poszatkowanym agresywnymi otworami. Progi i błotniki są wyjątkowo napompowane, podobnie jak tylny spojler dachowy i zderzak z ogromnym dyfuzorem.

W nadkolach ulokowano 21-calowe felgi, które są standardem, a opcjonalnie do wyboru będę 22-calowe. Auto będzie malowane w jednym z 13 kolorów, a detale mogą zostać wykończone w trzech możliwościach: matowym aluminium, błyszczącą czernią lub włóknem węglowym.

WIDEO - takie jest Audi RS6 Avant C8

Audi RS6 Avant C8

i

Autor: Audi Audi RS6 Avant C8

Wewnątrz można się spodziewać masy ekranów oraz najnowszego centrum sterowania Audi MMI, w którym znajduje się również specjalny monitor RS, pozwalający kierowcy zobaczyć parametry ważnych komponentów układu napędowego, przeciążenia generowane przy przyspieszeniu, ciśnienie doładowania, temperaturę silnika i tak dalej. Wirtualny kokpit Audi ze specjalnymi widokami RS oraz wyświetlacz Head-Up wyświetlą m.in. czasy okrążeń, wartości przyspieszenia i inne dane przydatne podczas sportowej jazdy. 

Sprawdź też: TEST Audi RS7 Sportback performance 4.0 TFSI V8 bi-turbo quattro: jak naładowana strzelba

Fotele są zupełnie inne, a co za tym idzie mocniej wyprofilowane pod kątem trzymania ciała w zakrętach. Kierownica jest spłaszczona dołem, dostała małe łopatki do zmiany biegów i ma przycisk RS, który pozwala przełączać się między dwiema preferowanymi wstępnie ustawionymi konfiguracjami trybu jazdy. 

Wyposażenie auta jest bardzo bogate. Skóra Nappa i Alcantara pokrywają siedzenia, a w opcji jest pełna skórzana tapicerka. Dostępne są również dwa pakiety RS, które ozdabiają kierownicę, mieszek dźwigni zmiany biegów i nakolanniki czerwonymi lub szarymi detalami. Oferowane są wkładki z węgla, naturalnego drewna i aluminium.

Podwozie opiera się na pięciowahaczowym zawieszeniu z przodu iz tyłu, z podnośnikami i ramami pomocniczymi wykonanymi głównie z aluminium. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS jest standardem, z tłumieniem specjalnie dostosowanym do RS. Nadwozie jest zawieszone o 20 mm niżej w stosunku do A6 na standardowym zawieszeniu. Auto przy niskich prędkościach można podnieść o 20 mm. Co ciekawe auto jest przystosowane do montażu tylnego haka holowniczego. 

Jak to w Audi, konstrukcja otrzymała dynamiczny układ kierowniczy na przedniej osi, a opcjonalnie dostępny jest dynamiczny układ kierowniczy na wszystkie koła, co oznacza system tylnej osi skrętnej. Kierowca ma do wyboru sześć trybów jazdy za pośrednictwem funkcji Drive Select (komfort, auto, dynamika, wydajność oraz dwa konfigurowalne tryby - RS1 i RS2, do których można uzyskać bezpośredni dostęp za pomocą przycisku RS na kierownicy). Funkcje wpływające na tryby jazdy obejmują reakcje silnika i skrzyni biegów, wspomaganie kierownicy, zawieszenie, dynamiczne sterowanie na wszystkie koła, sportowy mechanizm różnicowy quattro, układ wydechowy i dźwięk silnika oraz klimatyzację. Hamulce standardowo z przodu mają tarcze o średnicy 420 mm, a tylne 370 mm. Opcja to ważąca o 34 kg mniej ceramika z tarczami o średnicy 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu.

Audi RS6 Avant C8

i

Autor: Audi Audi RS6 Avant C8

4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 600 KM i 800 Nm momentu obrotowego. RS 6 Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Auto jest wyposażone w układ elektryczny 48 V i możliwość odzyskiwania energii, która jest magazynowana w baterii litowo-jonowej. Praca silnika może być częściowo ograniczona poprzez funkcję dezaktywacji połowy cylindrów, podobnie jak to było w poprzednim Audi RS6 (cylindry 2, 3, 5 i 8 wyłączają się przy niskich prędkościach).

Testowaliśmy: Audi RS4 Avant B9 2.9 TFSI V6 450 KM Tiptronic quattro: rodzinny odlot

Napęd na cztery koła przekazuje ośmiobiegowa skrzynia biegów Tiptronic. Napęd jest wyposażony w mechaniczny centralny mechanizm różnicowy rozkładany w stosunku 40:60 (przód:tył). Podczas dynamicznej jazdy 70% siły może trafiać na oś przednią, a w poślizgu do 85% trafić na oś tylną. Wektorowanie momentu obrotowego jest standardem. Sportowy mechanizm różnicowy quattro będzie dostępny w opcjonalnym pakiecie dynamicznym, który zarządza rozkładem momentu obrotowego na tylnej osi. 

WIDEO - historia szybkich kombi Audi

Nasi Partnerzy polecają