Hybrydowy Bentley Flying Spur podkreśla konsekwencję w realizacji strategii „Beyond100”, która ma na celu osiągnięcie pełnej neutralności pod względem emisji CO2 oraz elektryfikacji całego portfolio marki do 2030 roku. Pierwszym zelektryfikowanym samochodem marki był Bentley Bentayga, którego odświeżona wersja została zaprezentowana w styczniu 2021 roku. Czym wizualnie Flying Spur Hybrid różni się od klasycznego V8? Przede wszystkim eleganckimi szczegółami - czterema owalnymi końcówkami rur wydechowych, dyskretną klapką, pod którą kryje się gniazdo do ładowania ukryte w przednim, lewym błotniku oraz napisem Hybrid umieszczonym na dolnej części przedniego błotnika.
Dowiedz się: Żegnajcie, spalinowe Bentleye. Marka chce być liderem luksusowej elektromobilności
Bentley Flying Spur Hybrid został zaprojektowany tak, by oferować wrażenia z jazdy w niczym nie ustępujące spalinowemu odpowiednikowi. Nowy układ napędowy łączy benzynowy silnik 2.9 V6 z zaawansowanym silnikiem elektrycznym, zapewniając moc na poziomie 536 KM i maksymalny moment obrotowy równy 750 Nm – to o 95 KM więcej w porównaniu z Bentaygą Hybrid. Limuzyna rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,3 s i osiąga prędkość maksymalną 283 km/h. Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom, takim jak scentralizowanie świec zapłonowych i wtryskiwaczy paliwa, silnik nowej wersji osiąga moc ponad 150 KM na litr, czyli jeszcze więcej niż Flying Spur V8.
Najbardziej ekologiczny napęd Bentleya
Zaawansowany silnik elektryczny umieszczony pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem benzynowym oferuje moc 134 KM i moment obrotowy równy 400 Nm. Ten synchroniczny napęd wykorzystujący magnesy trwałe dostarcza pełen moment obrotowy, zapewniając ciche przyspieszenie. Szybka reakcja momentu obrotowego minimalizuje wszelkie odczuwalne opóźnienia związane z załączeniem turbosprężarki. Elektryczny silnik zasilany jest przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh, który można całkowicie naładować w ciągu zaledwie dwóch i pół godziny. W trybie elektrycznym zasięg pojazdu wynosi 40 kilometrów. Maksymalny zasięg z naładowanym akumulatorem i pełnym zbiornikiem wynosi 700 km. Choć w informacji prasowej napisano, że będzie to najoszczędniejszy Bentley w historii marki, dokładne zużycie paliwa nie zostało podane.
Zobacz również: Nowy Bentley Bentayga S - dużo mocy i jeszcze więcej Alcantary
Kierowca może ręcznie zarządzać trzema e-trybami: EV Drive, HybridMode i Hold Mode, które pozwolą kontrolować wykorzystanie akumulatorów podczas podróży. Program EV Drive włącza się natychmiast po uruchomieniu samochodu i ma za zadanie maksymalizować wrażenia z jazdy przy napędzie elektrycznym – jest to rozwiązanie wskaane do jazdy w mieście i na krótszych dystansach. Drugi tryb, Hybrid, zapewnia maksymalizację wydajności i zasięgu pojazdu przy wykorzystaniu danych z inteligentnego systemu nawigacji, co może okazać się przydatne podczas dłuższych podróży. Ostatnia opcja – Hold – równoważy moc obu silników dla utrzymania wysokiego napięcia akumulatora do późniejszego wykorzystania, oszczędzając tym samym energię elektryczną.
Luksusowe wnętrze
Wnętrze hybrydowego Flying Supra łączy najnowsze technologie, luksusowe materiały i wyrafinowane wzornictwo dostosowane do pojazdu hybrydowego typu plug-in. Rzemieślnicy z Crewe jak zwykle zadbali o każdy detal samochodu. Siedem kolorów lakieru w standardzie, dodatkowa paleta 60 kolorów oferowanych przez studio Mulliner na indywidualne zamówienie, specyfikacja Blackline, która stanowi alternatywę dla klasycznych jasnych elementów karoserii – to wszystko ma zapewnić jeszcze bardziej współczesną estetykę nadwozia nowego Flying Spura. W ramach personalizacji wnętrza klienci mają także do wyboru aż 10 dodatkowych kolorów skóry i dwie konfiguracje wnętrza w dwubarwnych opcjach.
Przeczytaj również: Tak szybko do setki jeszcze nie było! Nowy Bentley Continental GT Speed - WIDEO
Nowy Bentley Flying Spur posiada wiodące w swojej klasie rozwiązania, pozwalające na intuicyjne dostosowanie podróży do potrzeb kierowcy i pasażerów. Dzięki praktycznej aplikacji MyBentley oraz wbudowanej karcie SIM komfort z podróży i pełna kontrola auta zyskują nowe znaczenia. Funkcje My Car Statistics, My Battery Charge oraz My Cabin Comfort pozwalają na zdalne monitorowanie m.in. danych dotyczących pojazdu, procesu ładowania oraz regulację temperatury w kabinie.
Zamówienie na nowego hybrydowego Flying Supra będą przyjmowane od lata 2021 roku. Dostawy pierwszych egzemplarzy modelu do klientów rozpoczną się jeszcze przed końcem 2021 roku.