BMW Group konsekwentnie rozwija strategię elektryfikacji, prezentując kolejny hybrydowy model plug-in w niezwykle popularnej i dynamicznie rozwijającej się kategorii pojazdów. BMW X1 xDrive25e wykorzystuje do napędu połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Wydajny napęd elektryczny i akumulator litowo-jonowy najnowszej generacji pozwalają uzyskać zasięg elektryczny do 57 kilometrów. Średnie zużycie paliwa podawane przez BMW wynosi od 2.0 l na 100 kilometrów, przy emisji emisją CO2 od 43 g/km. Zużycie energii w cyklu mieszanym wynosi od 13,5 kWh/100 km.
Przeczytaj: To największe i najprzestronniejsze BMW jakie zbudowano. BMW X7 40i xDrive Steptronic 8 - TEST, OPINIA
Sercem napędu jest 3‑cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra, wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo. Maksymalna moc silnika wynosi 92 kW (125 KM), a maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Silnik przekazuje moc do 6‑stopniowej skrzyni biegów Steptronic, napędzając przednie koła. Silnik elektryczny generuje moc 70 kW (95 KM) i przekazuje moment obrotowy 165 Nm na tylne koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Taki układ tworzy inteligentnie pracujący hybrydowy napęd na cztery koła. Dzięki umieszczeniu silnika elektrycznego nad osią tylną, uzyskano harmonijnie wyważony rozkład obciążenia osi.
Silnik benzynowy w tandemie z silnikiem elektrycznym generują łączną moc 162 kW (220 KM). Maksymalny moment obrotowy obu jednostek napędowych wynosi z kolei 385 Nm. BMW X1 xDrive25e przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,0 s. Prędkość maksymalna hybrydowego modelu typu plug-in wynosi 192 km/h.
Najnowocześniejsza technologia ogniw akumulatorowych zapewnia nowemu BMW X1 xDrive25e znaczne rezerwy mocy elektrycznej. Dzięki temu kierowca może wykonywać większą część codziennych przejazdów bez lokalnych emisji, wyłącznie na napędzie elektrycznym. Akumulator litowo-jonowy najnowszej generacji ma całkowitą pojemność 9,7 kWh. Może być ładowany ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego za pomocą standardowego kabla. Do pełnego naładowania akumulatora potrzeba wówczas około 5 godzin. Przy wykorzystaniu stacji BMW i Wallbox czas ładowania nie przekracza 3,6 godziny. Gniazdko ładowania znajduje się pod oddzielną klapką umieszczoną w lewym przednim błotniku.
Testowaliśmy: To najmocniejsze seryjne BMW. Jak się z nim żyje? BMW M5 Competition - TEST, OPINIA, WIDEO
Kierowca może zmieniać tryb działania napędu, używając przycisku eDrive w konsoli środkowej. W standardowym ustawieniu AUTO eDRIVE inteligentny system napędu na cztery koła zapewnia optymalną interakcję między obiema jednostkami napędowymi w każdej sytuacji na drodze. Napęd hybrydowy typu plug-in wykorzystuje także dane z systemu nawigacji, aby zwiększyć wydajność oraz radość z jazdy. Gdy włączone są wskazówki nawigacyjne, prognostyczny system zarządzania energią może również uwzględniać profil trasy do sterowania układem napędowym. Do maksymalnego wykorzystywania możliwości napędu elektrycznego służy tryb MAX eDrive. W tym trybie nowe BMW X1 xDrive25e osiąga prędkość maksymalną 135 km/h.
Dostępny jest także tryb oszczędzający akumulator – SAVE BATTERY. Umożliwia on kierowcy utrzymanie stanu naładowania akumulatora wysokonapięciowego podczas jazdy lub zwiększenie go poprzez odzysk energii. W ten sposób można zachować pojemność akumulatora do późniejszego wykorzystania, na przykład podczas jazdy w mieście, w trybie całkowicie elektrycznym. Z przełącznika właściwości jezdnych można korzystać niezależnie od trybu jazdy. W nowym BMW X1 xDrive25e przycisk służy do uruchamiania trybów COMFORT, SPORT i ECO PRO, które optymalizują funkcje napędu i układu jezdnego oraz umożliwiają obsługę elektrycznych systemów komfortu jazdy.
Bagażnik w nowym BMW X1 xDrive25 ma standardową pojemność 450 litrów. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcjach 40:20:40, a składane zagłówki umożliwiają w razie potrzeby zwiększenie pojemności bagażnika do 1470 litrów.