Mówi się, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. To z pewnością nie dotyczy nowej osobówki rumuńskiego producenta, który zadbał, by nowa Dacia Jogger spodobała się zarówno dużym rodzinom, jak i tym, którzy lubią aktywnie spędzać czas. Stąd też nazwa tego modelu, która kojarzy się ze sportem i aktywnościami na świeżym powietrzu.
Polecany artykuł:
Przestronna i wszechstronna
Nowa Dacia Jogger mierzy 4547 mm długości, 1784 mm szerokości i 1632 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2897 mm. Mamy do czynienia z dużym kombi, które poza większym prześwitem (20 cm) i krótkimi zwisami, charakteryzuje się także długimi drzwiami i wysokimi szybami.
Zjechanie z asfaltu nie powinno stanowić większego problemu. Zapakowanie całej rodziny na wakacje również nie sprawi problemu, bowiem relingi są w stanie udźwignąć 80 kilogramowy bagażnik dachowy, a przestrzeń ładunkowa to ponad 700 litrów (dla wersji 5-os). W wersji 7-osobowej zostaje 160 litrów bagażnika, a po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu nieco ponad 560 litrów. Kiedy złożymy fotele drugiego i trzeciego rzędu, wówczas otrzymamy blisko 1820 litrów.
Funkcjonalna i wygodna
W kabinie mamy do czynienia z nowym projektem deski rozdzielczej, który poznaliśmy już przy premierze nowej Dacii Sandero. System jest więc prosty w obsłudze i intuicyjny, a co najważniejsze, bezprzewodowo łączy się z telefonem (Apple CarPlay i Android Auto). Producent przewidział, że w tak dużym aucie potrzebne będzie sporo schowków (razem 24 litry pojemności) i 6 uchwytów na kubki. Kieszenie w drzwiach też są niczego sobie, o czym świadczy fakt, że są w stanie pomieścić przynajmniej litrową butelkę.
Zgodnie z obietnicami producenta, każdy z maksymalnie siedmiu pasażerów ma mieć wystarczająco miejsca na nogi, barki i łokcie. Wsiadanie i wysiadanie też ma nie stanowić problemu, o czym świadczą duże drzwi i spore otwory.
Sportowcem nie będzie
Dacia Jogger poradzi sobie w wielu sytuacjach, ale ze świateł szybko nie wystartuje. Pod maskę nowego modelu trafią sprawdzone, 1-litrowa jednostka TCe o mocy 110 KM oraz 1-litrowy silnik ECO-G z instalacją gazową i butlą o pojemności 40 litrów, co ma pozwolić na przejechanie aż 1000 km na dwóch pełnych zbiornikach. Producent deklaruje jednak, że w 2023 roku do oferty dołączy hybryda z silnikiem o pojemności 1,6-litra, wspieranym przez dwa motory elektryczne. Wówczas łączna moc układu napędowego ma wynosić 140 KM.
Polskie ceny nowej Dacii Jogger nie są jeszcze znane. Więcej informacji o poszczególnych wersjach wyposażenia i cennik poznamy bliżej listopada, kiedy auta będzie można już zamawiać w salonach marki. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać na drogi już w lutym bieżącego roku. Czy nowy model będzie hitem? Tego dowiemy się po pierwszych jazdach testowych!