Ford Bronco Sport został zaprojektowany w taki sposób, aby łatwo spodobać się klientom poszukującym czegoś nieco bardziej wytrzymałego, niż typowy kompaktowy SUV. Model Bronco Sport choć jest bardzo podobny do nowej generacji pełnowymiarowego Bronco (zobacz nowe terenowe Bronco), to w rzeczywistości jest innym samochodem. Konstrukcja oparta została na samonośnym nadwoziu, a nie ramie, jak to się ma w przypadku dużego Bronco.
Nie przegap: Nowy Ford Bronco wyjeżdża z ukrycia! Amerykańska ikona bezdroży powróciła w wielkim stylu - ZDJĘCIA, WIDEO
Już po samym wyglądzie zewnętrznym widać, że ten samochód potrafi coś więcej. Bronco Sport ma zapewniać zaskakujące możliwości terenowe i spisywać się poza asfaltem lepiej od innych podwyższonych pojazdów z segmentu subkompaktów. Wiele szczegółów stylistycznych nawiązuje do modelu Bronco sprzed lat. Przede wszystkim jest charakterystyczny przód z okrągłymi reflektorami wpasowanymi w grill. SUV inspirowany klasycznym Bronco, jak przystało na współczesny pojazd potrafiący zjechać na nieutwardzone drogi, otrzymał plastikowe okładziny najważniejszych elementów nadwozia oraz krótkie zwisy w celu zmaksymalizowania możliwości terenowych. Inne godne uwagi cechy to dach w stylu „safari” podnoszący funkcjonalność wnętrza czy możliwość niezależnego podniesienia tylnej szyby przy zamkniętej klapie. Nadwozie mierzy 4387 mm długości, 2088 mm szerokości, jego wysokość wynosi od 1783 do 1890 mm (w zależności od wersji), a rozstaw osi liczy 2670 mm.
Ford Bronco Sport - wyposażenie
Kabina ma ciekawy i jednocześnie prosty design, dzięki czemu jest spójna stylistycznie z tym co widzimy na zewnątrz. Ford nie przesadził z innowacjami i na szczęście elementy sterujące są łatwo dostępne. Deska rozdzielcza jest zwieńczona 8-calowym systemem informacyjno-rozrywkowym SYNC 3, który jest otoczony pionowymi otworami wentylacyjnymi i dedykowanymi pokrętłami sterowania dźwiękiem.
Sprawdziliśmy: Czy Ford Mustang może być autem rodzinnym? Dla chcącego nic trudnego
Dalej znajdują się elementy sterowania klimatyzacją i minimalistyczna konsola środkowa z obrotową dźwignią zmiany biegów. W kabinie przewidziano wiele pomysłowych udoskonaleń i akcesoryjnych dodatków. Oryginalny pomysł to paski wszyte w oparcia foteli, pozwalające na podczepienie różnych przedmiotów. Kolejne fajne rozwiązanie to zapinane na zamek błyskawiczny pojemne kieszenie na oparciach foteli czy wbudowany otwieracz do butelek na otworze drzwiowym bagażnika. Co więcej, klapa kufra jest wyposażona w unikalne światła LED, oświetlające powierzchnię do 12 metrów kwadratowych i są przeznaczone do użytku w terenie. Przestrzeń ładunkowa jest spora i została zaprojektowana z myślą o biwakowaniu. Część podłogi może posłużyć jako prowizoryczny stół, a w burcie zainstalowano gniazdo pozwalające zasilić urządzenia elektryczne.
Ford Bronco Sport pojawi się w wersjach wyposażenia: Base, Big Bend, Outer Banks, Badlands i First Edition. W wyposażeniu bogatszych wersji nie zabraknie podgrzewanych skórzanych foteli przednich, nastrojowego oświetlenia otoczenia, systemu bezkluczykowego czy dużego 6,5-calowego wyświetlacza cyfrowego w zestawie wskaźników. Będzie można liczyć też na podgrzewaną skórzaną kierownicę, 10-głośnikowy system audio marki B&O oraz rozbudowany pakiet systemów wspomagających kierowcę. Bronco Sport otrzyma: asystenta przedkolizyjnego z automatycznym hamowaniem awaryjnym, ostrzeganiem przed kolizją, monitorem martwego pola, ostrzeganiem o ruchu poprzecznym z tyłu, asystentem utrzymania pasa ruchu, kamerą wsteczną i automatycznymi światłami drogowymi, adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz centrowaniem pasa, omijającym asystentem kierowania.
Forda Bronco Sport - układ napędowy
Pod maskę Forda Bronco Sport trafią dwa różne silniki. Podstawową jednostką jest trzycylindrowy 1.5 EcoBoost o mocy 184 KM i 257 Nm. Drugi silnik benzynowy to czterocylindrowy 2.0 EcoBoost o mocy 248 KM i 372 Nm. Obydwa silniki są łączone z napędem na cztery koła i ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przy jednostce 2.0 litra pojawia się dodatkowo system SelectShift z zamontowanymi na kierownicy dźwigniami zmiany biegów.
Pisaliśmy: Ford Transit teraz ma coś z Mustanga - dostał 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów
Ponieważ model nosi nazwę Bronco, Ford gwarantuje, że ten SUV jest zdolny do jazdy w terenie. Auto wyposażono w zawieszenie przystosowane do jazdy przełajowej i system GOAT (Goes Over Any Terrain) zarządzający pracą podzespołów w różnych trybach (Normal, Eco, Sport, Slippery and Sand). Kolejnym udogodnieniem jest system Trail Control, który swego rodzaju tempomatem terenowym. Po aktywacji pojazd samodzielnie steruje przepustnicą oraz hamulcami i może poruszać się z prędkością do 20 km/h do przodu lub 10 km/h do tyłu. Opcjonalna kamera terenowa pokazuje na ekranie to, czego kierowca nie jest w stanie zauważyć, wyświetlając obraz na żywo w systemie audio-nawigacyjnym.
Wersje Bronco Sport Badlands i First Edition zostały wyposażone w bardziej zaawansowany system 4×4 z ekskluzywnym napędem tylnym z podwójnym sprzęgłem i blokadą mechanizmu różnicowego. Modele te mają również inaczej zestrojone zawieszenie z większymi tylnymi amortyzatoram i bardziej miękkimi sprężynami. Koła są obute w terenowe opony, podwozie zostało wzmocnione płytami ochronnymi, a w trybach jazdy pojawia się jeszcze dwa ustawienia: Błoto/koleiny i Rock Crawl. Prześwit w najbardziej terenowych wersjach wynosi 224 mm, kąt natarcia 30,4°, kąt zejścia 33,1° i kąt przełamania 20,4°.
2021 Ford Bronco Sport pojawi się w sprzedaży u amerykańskich dealerów pod koniec 2020 roku.