Nowość od JLR wygląda zaskakująco znajomo, do czasu, gdy spojrzymy sportowemu coupe w oczy. Te są znacznie ostrzejsze i niczym nie przypominają tego, co zobaczyliśmy podczas prezentacji pierwszego Jaguara F-Type w 2012 roku na Paris Motor Show 2012. Wraz z przednimi reflektorami przemodelowany został także przedni zderzak, który zdobi znacznie większy grill o strukturze plastra miodu i dwa potężne wloty powietrza. Na skutek modernizacji pasa przedniego zmiany widoczne są również na długiej masce.
Sprawdź: TEST Jaguar I-Pace HSE AWD: kot na prąd
Tu powinienem postawić kropkę, ponieważ cała reszta zasadniczo pochodzi z poprzednika. Niewielkie zmiany można jeszcze dostrzec na tylnych lampach, które zachowały ten sam kształt, jednak inżynierowie zastosowali w pełni LED-owe podświetlenie. Drobiazgiem są także ozdobne wzory umieszczone w kloszach przednich i tylnych lamp, jakie producent po raz pierwszy umieścił w elektrycznym modelu I-Pace.
Wewnątrz klienci poczują się jak w domu, ponieważ kokpit prezentuje się niemal identycznie. Z nowości warto zwrócić uwagę na 12,3-calowy ekran, który zastąpił zegary analogiczne oraz wyświetlacz systemu Touch Pro na środku deski rozdzielczej. Nowy system posiada stałe połączenie z internetem, co oznacza, że w przyszłości będzie można go aktualizować bez konieczności odwiedzania serwisów. W dodatku jest kompatybilny z aplikacjami typu Apple CarPlay czy Android Auto.
Pod maską sportowego kocura znajdą się trzy benzynowe jednostki napędowe, począwszy od 2-litrowego silnika R4 o mocy 300 KM i 400 Nm, przez doładowane V6 o pojemności 3-litrów generujące 385 KM i 459 Nm momentu obrotowego, po 5-litrową, widlastą "ósemkę", która wystąpi w dwóch wariantach - 450 KM i 580 Nm oraz mocniejszym 575 KM i 700 Nm. Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy, gdyż na rynek Europejski 3-litrowe V6 już nigdy nie zawita. Do oferty polskich dealerów trafi jedynie silnik 4- oraz 8-cylindrowy w obydwu wariantach.
Wersja | Silnik | Moc | Skrzynia | Napęd | 0-100 km/h | Prędkość max. |
---|---|---|---|---|---|---|
F-Type | 2.0 R4 | 300 KM & 400 Nm | AT8 Quickshift | Na tylne koła | 5,6 s | 250 km/h |
F-Type | 5.0 V8 | 450 KM & 580 Nm | AT8 Quickshift | Na tylne koła / AWD | 4,6 s | 285 km/h |
F-Type R | 5.0 V8 | 575 KM & 700 Nm | AT8 Quickshift | AWD | 3,7 s | 300 km/h |
Nowy F-TYPE jest rasowym samochodem sportowym Jaguara i wciąż wyznacza standardy pozytywnych doświadczeń dla kierowców oraz prawdziwie emocjonujących wrażeń z jazdy - sprawia, że każda podróż staje się niezwykła. Jego ponadczasowy wygląd jest bardziej stanowczy niż kiedykolwiek wcześniej, a technologie takie jak wirtualny zestaw wskaźników w wysokiej rozdzielczości pogłębiają wrażenie wnętrza skoncentrowanego na kierowcy, podczas gdy gama jednostek napędowych oferuje niezrównany wybór. Entuzjaści docenią doładowany V8 nowego F-TYPE’a R 575 KM, ulepszone podwozie i inteligentny napęd na wszystkie koła, które zapewniają naprawdę wyjątkową wydajność w każdych warunkach, zachowując przy tym przyczepność i użyteczność.
- Alan Volkaerts, dyrektor linii pojazdów, Jaguar F-TYPE
Egzemplarze z 5-litrowym V8 będą wyposażone w funkcje cichego rozruchu, która pozwoli żyć w zgodzie z naszymi sąsiadami. Pomoże w tym system elektrycznie sterowanych zaworów, które podczas rozruchu pozostaną w tym trybie zamknięte.
Nowy Jaguar F-Type powinien trafić do pierwszych salonów w przyszłym roku, jednak jego ceny na polskim rynku nie są jeszcze znane.