Sorento czwartej generacji zostało skonstruowane na nowej platformie, która zapewnia nie tylko maksymalną przestronność wnętrza i funkcjonalność, ale również miejsce na dodatkowe elementy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in. Ponadto, dzięki nowej platformie Sorento Plug-in Hybrid oferuje zarówno obszerny bagażnik, jak i aż siedem miejsc siedzących – podobnie, jak pozostałe wersje silnikowe w gamie flagowego SUV-a marki Kia. Sprzedaż tego samochodu w Polsce rozpocznie się na początku 2021 roku. Auto będzie produkowane w zakładzie Kia Hwasung w Korei.
Wydajny układ napędowy
Kia Sorento Plug-in Hybrid to najmocniejszy SUV marki Kia. Sercem hybrydowego zespołu napędowego jest benzynowy, turbodoładowany silnik 1.6 T-GDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 180 KM i 265 Nm. Spalinową jednostkę wspierają akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 13,8 kWh oraz silnik elektryczny, który wytwarza maksymalną moc 66,9 kW i 304 Nm. Sumaryczna moc zespołu napędowego wynosi 265 KM i 350 Nm.
Przeczytaj również: Ile kosztuje nowa Kia Sorento? Czwarta generacja z hybrydą i bogatym wyposażeniem - polski CENNIK
Zasięg na energii elektrycznej wystarcza, aby większość codziennych podróży wykonać z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego. Wielkość zasięgu na energii elektrycznej oraz emisja dwutlenku węgla oczekują na homologację i zostaną podane do wiadomości przed wprowadzeniem samochodu do sprzedaży.
Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej. Umożliwia ona równoległe przenoszenie momentu obrotowego spalinowej jednostki napędowej i silnika elektrycznego, przy minimalnych stratach energii. W konstrukcji pojazdu zastosowano niezależny układ chłodzenia cieczą wysokonapięciowego akumulatora, który zapewnia optymalne zarządzanie jego temperaturą oraz wydajność. W wirniku silnika elektrycznego o mocy 66,9 kW zastosowano nowy dwustopniowy proces laminowania, co zmniejsza hałas i wibracje.
Kosmetyka zmian w stosunku do hybrydy
Kia Sorento Plug-in Hybrid w wersji 7-osobowej ma bagażnik o pojemności do 809 litrów. Gdy wszystkie miejsca są zajęte, przedział bagażowy maleje do pojemności 175 litrów, czyli o tylko 4 litry mniej niż w hybrydowej odmianie. Dwie subtelne różnice, które z wyglądu odróżniają Sorento Plug-in Hybrid od wersji Hybrid, to oznaczenie „eco plug-in” i port ładowania z tyłu na błotniku.
Sprawdź również: Kia Picanto lifting 2020. Co się zmieniło, ile kosztuje? CENNIK i wyposażenie
Wnętrze z wyjątkiem nowej grafiki 12,3-calowego, cyfrowego zestawu wskaźników, która umożliwia kontrolę pracy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in, wnętrze również pozostało niezmienione. Zestaw wskaźników zapewnia możliwość sprawdzenia stanu naładowania akumulatora i przepływu energii elektrycznej oraz obserwowanie pracy układu napędowego. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala również oferuje nowe funkcje, np. lokalizację punktów ładowania.
W pojeździe jest dostępna szeroka gama systemów asystujących oraz poprawiających komfort obsługi i łączność. System multimedialny z ekranem dotykowym umożliwia połączenie smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Do Sorento są oferowane 12-głośnikowy system audio firmy BOSE, który zapewnia przestrzenny dźwięk i znakomite brzmienie. Pojawia się także system oświetlenia kabiny Mood Lighting z 64 kolorami światła do wyboru.
Przeczytaj również: Kia Rio przeszła lifting! Koreański maluch stał się hybrydą i jest bezpieczniejszy
Sorento Plug-in Hybrid jest również wyposażone w system łączności ze światem zewnętrznym – UVO Connect, który zapewnia dostęp do wielu informacji za pośrednictwem zarówno ekranu dotykowego w samochodzie, jak i smartfona. Usługi Kia Live dostarczają informacji na temat ruchu drogowego, prognozy pogody, interesujących miejsc, parkingów (włącznie z ceną, lokalizacją i dostępnością) oraz, oczywiście, o lokalizacji najbliższych punktów ładowania. System UVO Connect umożliwia również wysłanie trasy przygotowanej w domu do samochodu i sprawdzanie jego położenia.