Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata (2021)

i

Autor: Lamborghini Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata (2021)

Debiutuje Lamborghini Huracan STO! Włoska wyścigówka z homologacją drogową trafi do sprzedaży - GALERIA

2020-11-19 5:58

Dostępnych wariantów następcy Gallardo jest już na tyle dużo, że ciężko wszystkie zapamiętać, jednak wygląda na to, że Włosi jeszcze nie skończyli. Debiutuje Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata, czyli w gruncie rzeczy samochód wyścigowy klasy GT3 z homologacją drogową. Względem reszty nowa wersja STO jest znacznie lżejsza, bardziej aerodynamiczna i kosmicznie droga. Wybrani klienci otrzymają swoje auta już na wiosnę 2021 roku. Ile kosztuje taka przyjemność?

Lamborghini ponownie podniosło poprzeczkę. Włoska marka zaprezentowała właśnie model Huracan Stuper Trofeo Omologata - czyli auto, które w gruncie rzeczy jest prawdziwym samochodem sportowym klasy GT3. Najistotniejsze jest jednak to, że samochód posiada homologację drogową. Względem innych wersji tego modelu wariant STO wyróżnia się zauważalnie zredukowaną masą, o wiele większą sztywnością i lepszą aerodynamiką.

Sprawdź: Kuba Wojewódzki w NOWEJ BRYCE wartej 1,5 mln zł! PAMIĘTAŁ o najważniejszym

Urodzony na torze

Samochód został oparty na rozwiązaniach z klasy GT3, co widać przede wszystkim z zewnątrz. Ciężko przejść obojętnie obok agresywnych zderzakach, potężnego spojlera, masywnego dyfuzora czy wlotu powietrza umieszczonego na dachu, który odprowadza schwytane powietrze do odsłoniętej komory silnika.

Zobacz: Nowa bryka Patryka Vegi! Lans w Lamborghini wartym majątek - GALERIA

W porównaniu do Huracana Performance, wariant STO oferuje o 37 proc. lepszą efektywność przepływu powietrza oraz generuje o 53 proc. więcej docisku. Całość dopełnia twardsze zawieszenie, szybsza praca skrzyni biegów i pedału gazu czy ostry jak brzytwa układ kierowniczy.

Dane techniczne

Długość 4549 mm
Szerokość 1945 mm
Wysokość 1220 mm
Rozstaw osi 2620 mm
Masa 1339 kg
Średnica zawracania 11,5 m
Bak paliwa 80 litrów
Bagażnik 38 litrów
Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata (2021)

i

Autor: Lamborghini Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata (2021)

Lżejszy i piekielnie szybki

Nadwozie modelu Super Trofeo Omologata w 75 proc. składa się z włókna węglowego, jednak karbonu nie brakuje także w kabinie. Poza elementami karoserii z tworzywa sztucznego zostaly wykonane m.in. fotele, tunel środkowy, boczki drzwi czy nawiewy. Z kabiny pozbyto się również ekranu systemu multimedialnego. W wyniku całego zabiegu odchudzającego Huracan STO stracił 43 kg (1339 kg).

Przeczytaj także: Piłkarz trafi do więzienia? Marcin Bułka rozbił Lamborghini i stworzył zagrożenie w ruchu lądowym

Za napędzanie tylnej osi odpowiada benzynowy motor V10 o pojemności 5,2-litra, który generuje moc 640 KM i 565 Nm. W polączeniu z błyskawiczną dwusprzegłówką auto przyśpiesza od 0 do 100 km/h w równe 3 sekundy, a zaś od 0 do 200 km/h w równe 9 sekund. Prędkość maksymalna to z kolei 310 km/h. Równie ogromne wrażenie robi stosunek mocy do masy, ponieważ na każde 2,09 kg przypada jeden koń mechaniczny.

Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata (2021)

i

Autor: Lamborghini Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata (2021)

Nowe możliwości

Włoski producent dodał również trzy nowe tryby jazdy dla systemu ANIMA - STO, Trofeo i Pioggia. Tryb STO służy do jazdy po drogach, podczas gdy Trofeo skupia się na zapewnieniu wszystkich osiągów potrzebnych do szybkiego pokonywania okrążeń. Pioggia oznacza oczywiście „deszcz”, zatem ten tryb zapewnia optymalizacje dla systemu kontroli trakcji, wektorowania momentu obrotowego i systemu ABS, aby poradzić sobie z mokrym asfaltem.

Tylko dla wybranych

W myśl programu Lamborghini Ad Personam, przyszli właściciele Huracana STO będą mogli spersonalizować swój samochód za pomocą nieograniczonej liczby kombinacji lakieru i wykończenia, a także ozdobić go oklejeniem w stylu wyścigowym.

Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata (2021)

i

Autor: Lamborghini Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata (2021)

Cena zwala z nóg

Pierwsze dostawy rozpoczną się na początku wiosny 2021 roku. Według informacji podanych przez producenta, cena Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata w europejskich salonach marki wyniesie blisko 250 tys. euro (bez wliczonego podatku), czyli ponad 1,1 mln złotych netto.

Osiągi

Silnik 5.2-litra, V10
Moc 640 KM & 565 NM
Skrzynia dwusprzęgłowa, 7-biegowa
0-100 km/h 3 s.
0-200 km/h 9 s.
Prędkość maks. 310 km/h
Rozkład siły 41 proc. (przód), 59 proc. (tył)