Lamborghini ponownie podniosło poprzeczkę. Włoska marka zaprezentowała właśnie model Huracan Stuper Trofeo Omologata - czyli auto, które w gruncie rzeczy jest prawdziwym samochodem sportowym klasy GT3. Najistotniejsze jest jednak to, że samochód posiada homologację drogową. Względem innych wersji tego modelu wariant STO wyróżnia się zauważalnie zredukowaną masą, o wiele większą sztywnością i lepszą aerodynamiką.
Sprawdź: Kuba Wojewódzki w NOWEJ BRYCE wartej 1,5 mln zł! PAMIĘTAŁ o najważniejszym
Urodzony na torze
Samochód został oparty na rozwiązaniach z klasy GT3, co widać przede wszystkim z zewnątrz. Ciężko przejść obojętnie obok agresywnych zderzakach, potężnego spojlera, masywnego dyfuzora czy wlotu powietrza umieszczonego na dachu, który odprowadza schwytane powietrze do odsłoniętej komory silnika.
Zobacz: Nowa bryka Patryka Vegi! Lans w Lamborghini wartym majątek - GALERIA
W porównaniu do Huracana Performance, wariant STO oferuje o 37 proc. lepszą efektywność przepływu powietrza oraz generuje o 53 proc. więcej docisku. Całość dopełnia twardsze zawieszenie, szybsza praca skrzyni biegów i pedału gazu czy ostry jak brzytwa układ kierowniczy.
Dane techniczne
Długość | 4549 mm |
Szerokość | 1945 mm |
Wysokość | 1220 mm |
Rozstaw osi | 2620 mm |
Masa | 1339 kg |
Średnica zawracania | 11,5 m |
Bak paliwa | 80 litrów |
Bagażnik | 38 litrów |
Lżejszy i piekielnie szybki
Nadwozie modelu Super Trofeo Omologata w 75 proc. składa się z włókna węglowego, jednak karbonu nie brakuje także w kabinie. Poza elementami karoserii z tworzywa sztucznego zostaly wykonane m.in. fotele, tunel środkowy, boczki drzwi czy nawiewy. Z kabiny pozbyto się również ekranu systemu multimedialnego. W wyniku całego zabiegu odchudzającego Huracan STO stracił 43 kg (1339 kg).
Przeczytaj także: Piłkarz trafi do więzienia? Marcin Bułka rozbił Lamborghini i stworzył zagrożenie w ruchu lądowym
Za napędzanie tylnej osi odpowiada benzynowy motor V10 o pojemności 5,2-litra, który generuje moc 640 KM i 565 Nm. W polączeniu z błyskawiczną dwusprzegłówką auto przyśpiesza od 0 do 100 km/h w równe 3 sekundy, a zaś od 0 do 200 km/h w równe 9 sekund. Prędkość maksymalna to z kolei 310 km/h. Równie ogromne wrażenie robi stosunek mocy do masy, ponieważ na każde 2,09 kg przypada jeden koń mechaniczny.
Nowe możliwości
Włoski producent dodał również trzy nowe tryby jazdy dla systemu ANIMA - STO, Trofeo i Pioggia. Tryb STO służy do jazdy po drogach, podczas gdy Trofeo skupia się na zapewnieniu wszystkich osiągów potrzebnych do szybkiego pokonywania okrążeń. Pioggia oznacza oczywiście „deszcz”, zatem ten tryb zapewnia optymalizacje dla systemu kontroli trakcji, wektorowania momentu obrotowego i systemu ABS, aby poradzić sobie z mokrym asfaltem.
Tylko dla wybranych
W myśl programu Lamborghini Ad Personam, przyszli właściciele Huracana STO będą mogli spersonalizować swój samochód za pomocą nieograniczonej liczby kombinacji lakieru i wykończenia, a także ozdobić go oklejeniem w stylu wyścigowym.
Cena zwala z nóg
Pierwsze dostawy rozpoczną się na początku wiosny 2021 roku. Według informacji podanych przez producenta, cena Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata w europejskich salonach marki wyniesie blisko 250 tys. euro (bez wliczonego podatku), czyli ponad 1,1 mln złotych netto.
Osiągi
Silnik | 5.2-litra, V10 |
Moc | 640 KM & 565 NM |
Skrzynia | dwusprzęgłowa, 7-biegowa |
0-100 km/h | 3 s. |
0-200 km/h | 9 s. |
Prędkość maks. | 310 km/h |
Rozkład siły | 41 proc. (przód), 59 proc. (tył) |