363 wyścigi, 137 miejsc na podium, 151 klasowych zwycięstw i 53 wygrane w klasyfikacji generalnej — to lista osiągnięć Mercedesa-AMG GT4 od chwili wprowadzenia go na rynek w 2018 r. W ciągu ostatnich dwóch lat „młodszy brat” Mercedesa-AMG GT3 na całym świecie zyskał status jednego z najbardziej uznanych aut wyścigowych w rozwijającym się segmencie GT4.
Sprawdź: Nowe SUV-y Mercedesa w polskiej sprzedaży. Poznaj CENY flagowych wariantów AMG i hybrydy plug-in
Do tej pory marka samochodów sportowych o wysokich osiągach z Affalterbach dostarczyła prywatnym zespołom ponad 120 egzemplarzy modelu. Wraz z nowym wcieleniem GT4, Mercedes-AMG dodatkowo podnosi wysoki poziom konkurencyjności swojej cenionej maszyny.
Wytrzymały na temperatury
Do zalet nowego Mercedesa-AMG GT4 należy zoptymalizowane chłodzenie hamulców przedniej osi, a także skuteczniejszy układ chłodzenia jednostki napędowej. Przed przegrzaniem elementów układu hamulcowego zapobiegają zarówno powiększony wlot powietrza chłodzącego hamulce, jak i wymiarowo stabilne przewody pneumatyczne o większej średnicy. Efekt? Lepsze właściwości jezdne oraz ograniczone zużycie eksploatacyjne, co jest szczególnie istotne podczas wyścigów wytrzymałościowych.
Zobacz: Rodzina modeli AMG rośnie w siłę! Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC dołącza do oferty - WIDEO, GALERIA
Nowy, karbonowym kanał powietrzny, odpowiednio dopasowana izolacja cieplna i zoptymalizowane adaptery zacisków poprawiają przepływ powietrza wokół elementów podatnych na nagrzewanie. Zoptymalizowane chłodzenie hamulców uzupełniają nowo opracowane tarcze przedniej osi, zaprojektowane z myślą o większej wytrzymałości i wydłużeniu cyklu eksploatacji.
Przeczytaj także: Szybka, 7-osobowa szafa na kołach. Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ oficjalnie! - ZDJĘCIA
Do jeszcze skuteczniejszego chłodzenia sprawdzonego 4-litrowego silnika V8 biturbo AMG przyczynia się nowa lokalizacja chłodnicy oleju, a także nowy karbonowy kanał odprowadzanego powietrza oraz na nowo wyprofilowana krawędź maski z materiału wzmacnianego naturalnym włóknem. W rezultacie Mercedes-AMG GT4 może niezawodnie zapewniać swoje osiągi nawet przy ekstremalnie wysokich temperaturach powietrza.
Optymalizacja zawieszenia
Kolejna przeprowadzona optymalizacja dotyczy modyfikacji tylnych wahaczy, które wyróżnia je znacznie dłuższa żywotność. W efekcie Mercedes-AMG GT4, który ma na koncie m.in. już trzy klasowe zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, jest jeszcze lepiej przygotowany do udziału w „maratonach” wytrzymałościowych. Inną nowością w modelu GT4 na rok 2020 jest zastosowanie powiększonego zbiornika płynu hamulcowego, zoptymalizowanego pod kątem szczególnych wymagań panujących w wyścigach długodystansowych.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Oprócz dalszego rozwoju technicznego Mercedes-AMG GT4 już od chwili premiery wyróżnia się szeregiem zalet – w tym wyjątkowo wysokimi standardami bezpieczeństwa. Klatka bezpieczeństwa wykonana z wysoko-wytrzymałej stali jest tu przykręcona do aluminiowej ramy przestrzennej, a w dachu znajduje się luk dachowy. Karbonowa klatka bezpieczeństwa kierowcy ze zintegrowanym zagłówkiem zapewnia znacznie wyższy poziom ochrony niż tradycyjne fotele wyścigowe.
Nie przegap: Rywal najszybszych SUV-ów zaprezentowany! Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ - WIDEO, GALERIA
Kompleksową koncepcję bezpieczeństwa uzupełnia wydajny system gaśniczy. Zastosowana w GT4 sprawdzona elektronika wyścigowa jest łatwa w obsłudze i serwisowaniu. Samochód został wyposażony na przykład w specjalną kontrolę trakcji oraz wielofunkcyjny ABS. Układy te bazują na technice modelu GT3, podobnie jak sekwencyjna wyczynowa skrzynia biegów z regulowanym mechanizmem różnicowym.
Zawieszenie z podwójnymi wahaczami oraz amortyzatorami z regulacją ugięcia i odbicia zapewnia bardzo precyzyjne prowadzenie i wyjątkową responsywność. Innowacyjna kontrola momentu obrotowego silnika V8 biturbo stanowi gwarancję dokładności jego dozowania – i przekłada się na pożądane reakcje. Dzięki temu kierowcy na wszystkich poziomach umiejętności szybko zdobywają zaufanie do pojazdu.
Mercedes-AMG GT4 - dane techniczne
Silnik | 4.0 V8 biturbo AMG |
Pojemność skokowa | 3982 cm2 |
Moc | 476 KM & 630 Nm |
Skrzynia biegów | sekwencyjna 6-biegowa skrzynia AMG |
0-100 km/h | <4 s. |
Prędkość max. | 250 km/h> |
Masa | 1390 kg |
Długość | 4619 mm |
Szerokość | 1996 mm |
Wysokość | 1284 mm |
Rozstaw osi | 2630 mm |
Zbiornik paliwa | 120 l |
Cena | 209 000 € (bez vat) |