Mitsubishi Eclipse Cross od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec roku 2017, zostało w Europie sprzedane w 66 390 egzemplarzy (dane do sierpnia 2020 r.). Zmodernizowany Eclipse Cross trafi do Europy i będzie sukcesywnie wprowadzany od wczesnej wiosny 2021 r. na wybranych rynkach europejskich w zależności od lokalnego popytu i potencjału. MMC Car Poland poinformowało, że polski debiut tego modelu jest w tej chwili planowany.
Zmodyfikowany Eclipse Cross charakteryzuje się istotnymi udoskonaleniami stylistycznymi, nadającymi mu więcej elegancji i wyglądu sportowego SUV-a. Przednia części nadwozia, to rozwinięta wersja charakterystycznej dla Mitsubishi koncepcji projektowania Dynamic Shield. Nowy zderzak chroniący przód samochodu i odświeżony układ świateł stanowią dopełnienie tej koncepcji, podkreślając odwagę i dynamikę wyglądu nadwozia. Z tyłu przeprojektowana została szyba i drzwi bagażnika, dające w efekcie lepszą widoczność. Unikalne przestrzenne światła tylne rozciągające się do góry i w kierunku osi samochodu podkreślają jego szczególny wygląd.
Sprawdź: Rozumiem nabywców tego crossovera. Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC 163 KM 4WD CVT - TEST, OPINIA
Wewnątrz znajdujemy nowe czarne wykończenie wnętrza z akcentami w kolorze srebrnym lub jasno szare skórzane siedzenia. Wykończenia drzwi współgrają z kolorem tapicerki siedzeń. Wprowadzone zmiany mają czynić auto jeszcze przyjemniejszym. Nowy 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego będzie dostępny w standardzie. Ekran został przesunięty w stronę kierowcy w celu ułatwienia obsługi. Dodano też pokrętła regulacji głośności i strojenia celem łatwiejszego wykonywania podstawowych regulacji. Pad dotykowy został usunięty, aby zapewnić więcej miejsca na konsoli centralnej.
Napęd znany z Outlandera PHEV
Najnowsza modyfikacja w postaci układu napędowego PHEV optymalizuje sprawność energetyczną i zapewnia płynną jazdę. Podążając za sukcesem Mitsubishi Outlandera PHEV (ZOBACZ masz TEST), najlepiej sprzedającego się na świecie pojazdu hybrydowego typu plug-in, nowe model Eclipse Cross wykorzystuje ten sam dwusilnikowy system 4WD PHEV z modyfikacjami specyficznymi dla geometrii i obciążeń podwozia. Unikalna architektura PHEV składa się z jednego przedniego i jednego tylnego silnika elektrycznego o dużej mocy, akumulatora trakcyjnego o dużej pojemności oraz 2.4-litrowego silnika MIVEC z jednobiegową przekładnią planetarną, co pozwala na szybkie i ciche, ale bardzo dynamiczne przyspieszanie charakterystyczne dla pojazdów elektrycznych.
W Mitsubishi Eclipse Cross PHEV system automatycznie wybiera jeden z trzech trybów jazdy, aby dostosować go do różnych warunków: EV (napęd elektryczny), Series Hybrid (napęd hybrydowy szeregowy) lub Parallel Hybrid (napęd hybrydowy równoległy). Akumulator trakcyjny może być również wykorzystywany jako niezawodne źródło energii elektrycznej do celów rekreacyjnych na świeżym powietrzu lub w sytuacjach awaryjnych, ponieważ dostarcza do 1500 watów mocy z gniazdka pokładowego. Gdy pojazd jest w pełni naładowany i zatankowany, może dostarczać energię dla potrzeb typowego gospodarstwa domowego przez okres kilku dni (poprzez system Vehicle-to-Home).